Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Johnnyboy

Medlem
Är ni 2 ska ni självklart ta F. Loungen i MUC är fin och har terass.
Business kam du kuska själv någon gång

Då var bokningen ändrad! Lite mer än 4.5 h i MUC. Ingen stress.
lite OT, har i bokningen enbart angivit mitt tilltalsnamn och inte bägge mina förnamn som det står i passet. Inga problem enligt Tallin så länge apis innehåller bägge. korrekt? SAS supporten tyckte att jag skulle ha haft med alla mina förnamn även i bokningen?
 

LPC123

Medlem
Då var bokningen ändrad! Lite mer än 4.5 h i MUC. Ingen stress.
lite OT, har i bokningen enbart angivit mitt tilltalsnamn och inte bägge mina förnamn som det står i passet. Inga problem enligt Tallin så länge apis innehåller bägge. korrekt? SAS supporten tyckte att jag skulle ha haft med alla mina förnamn även i bokningen?

Finns mycket skrivet om det här och det råder olika meningar om vilket som gäller. Jag chansar aldrig med bara tilltalsnamn utan tar alla namnen som i passet. Istället brukar det strula medEB status istället :-(
 

Abbs

Medlem
Då var bokningen ändrad! Lite mer än 4.5 h i MUC. Ingen stress.
lite OT, har i bokningen enbart angivit mitt tilltalsnamn och inte bägge mina förnamn som det står i passet. Inga problem enligt Tallin så länge apis innehåller bägge. korrekt? SAS supporten tyckte att jag skulle ha haft med alla mina förnamn även i bokningen?
Inga problem med endast tilltalsnamn så länge APIS är ifyllt korrekt.
 

Canadien

Medlem
Då var bokningen ändrad! Lite mer än 4.5 h i MUC. Ingen stress.
lite OT, har i bokningen enbart angivit mitt tilltalsnamn och inte bägge mina förnamn som det står i passet. Inga problem enligt Tallin så länge apis innehåller bägge. korrekt? SAS supporten tyckte att jag skulle ha haft med alla mina förnamn även i bokningen?
Inga problem. Har rest hundratals resor med bara ett namn plus efternamn.

Det finns två FCL i MUC, den ute i satelliten är bäst tycker jag. Ta ett bad och fixa en anka, sedan lite champagne på terrassen.
 

Johnnyboy

Medlem
Inga problem. Har rest hundratals resor med bara ett namn plus efternamn.

Det finns två FCL i MUC, den ute i satelliten är bäst tycker jag. Ta ett bad och fixa en anka, sedan lite champagne på terrassen.

Blir bra det här! Få se vad frun tycker om att spendera 4.5 h i en lounge... Däremot så åkte jag bara på 150 kr i avgift. per skalle
 

Mikado

Medlem
Bröllopsresa bokad! Blir kul att testa Turkish nya dreamliner, och SQ i business.

Bonusprogram: Star Alliance
Flygbolag: Turkish Airlines, Singapore Airlines, Lufthansa
Kabinklass: Business, ekonomi (FRA-ARN)
Avreseort: Stockholm
Destination: Bali, Singapore (open jaw)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 82 500 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): Ca 1700 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Oktober 2019
Bokad: Maj 2019

Såg att det finns biljetter med Thai samma dag (vi måste flyga 6 oktober, 2 pax). Vet att det inte är så många som testat Turkish dreamliner men om ni får gissa, tror ni att det är värt att boka om till Thai? Har förstått att Turkish har små säten, och min sambo är över 1.90. Det gäller alltså ARN-DPS. Hemresan är vi nöjda med förutom det sista ekonomibenet, borde kanske kolla om det släppts business.
 

gjohansson

Medlem
Det är nog denna som @Tongen2 har tittat på
Precis som @Tonton skrev så är det den videon jag kollat på. Den publicerades på tuben dagen innan jag bokade såg jag... Det ser ju bra ut, men... Jag är 188 och gillar plats. Fördelen med poängbiljetter är just att kunna boka om tycker jag. Så med den möjligheten och lång resa så blev det så.
Som jag förstår det så är SQ 787 samma, eller väldigt lika, säten som på TK 787 så jag kommer få prova de sätena i knappt 3 timmar mellan SIN-DPS och själv göra en utvärdering. Förhoppningsvis känner jag att jag gjort ett bra val :p
Tack. Intressant video och jag är hyfsat lång men behåller nog min ändå. Man måste ju testa :p
 
Toppen