Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

MrDollar

Medlem
@Andreas Granberg , inför nästa awardresa - fråga oss på forumet istället så sparar du 1490:-
Lovar att du får minst lika bra hjälp här.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Singapore Airlines, Thai Airways
Kabinklass: Business
Avreseort: Arlanda
Destination: Sydney, Auckland
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 107500, samt en 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 2026kr + chatflights avgift 1490kr =3516kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Dec 2019
Bokad: Feb 2019


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-FRA LH803
FRA-LHR LH916
LHR-SIN SQ319
SIN-SYD SQ231

AKL-BKK TG492
BKK-ARN TG960

Fick till min första awardresa. Nyår i Sydney, samt tre veckor "utikring". Dags att boka hotell! Jag vill tacka Chatflight för hjälpen med att boka denna resan. Snabbt och effektivt arbete!
 

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Plus
Avreseort: Arlanda
Destination: Malaga
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 42.000 Kampanj + Fly Premium
Skatter&avgifter (per person): 842kr
Antal resenärer: 2 vuxna
När (avresans tidpunkt): juni 2019
Bokad: mars 2019


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
42.000 poäng per person låter som nästan vanligt poängpris (45.000 poäng) i SAS Plus?
 
Vet jag är ute i alldeles för god tid och inte kan få konkret hjälp men är på gång med att spara till första riktia resan och skulle vilja ta mig till Los Angeles, så vad att tänka på när jag börjar leta, och ska man försöka få till en First? eller spara det till nästa resa. Åker troligen själv :) och har nog min 2-4-1 i sommar skulle jag tro.
 

danielhog

Medlem
Vet jag är ute i alldeles för god tid och inte kan få konkret hjälp men är på gång med att spara till första riktia resan och skulle vilja ta mig till Los Angeles, så vad att tänka på när jag börjar leta, och ska man försöka få till en First? eller spara det till nästa resa. Åker troligen själv :) och har nog min 2-4-1 i sommar skulle jag tro.
Väldigt svår fråga att svara på. Beror helt på hur mycket poäng du har och vad du är ute efter och vad som år viktigt för dig.

Fundera vad som är viktigast gällande datum/tidsperiod, destination, kabinklass, framförhållning, fundera på om det är npgot bolag du föredrar mer än andra etc. så tar vi det därifrån :)
 

D.A

Medlem
Hejsan, bokade precis denna resa och jag är inte riktigt säker på hemresan, vad tror ni?

Tack


Bonusprogram: SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai, Thai, Singapore, Singapore, Asiana, Lufthansa
Kabinklass: Business, First, First, Business, Business, First, Business
Avreseort:ARN
Destination:Sydney, hem från Auckland
Enkelresa eller Tur&retur:
Antal poäng (per person): 142,500 (inkl. 1 AMEX voucher)
Skatter&avgifter (per person): Taxes 3696, service fee 900
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): jan 2020
Bokad: feb/mars 2019

Flighter:

ARN - FRA - Lufthansa - A320-200 - Business
FRA - BKK - Thai - Airbus A380 - First
BKK - SYD - Thai - Boeing 747 - First

//

AKL - SIN - Singapore Airlines - Boeing 777-300ER - Business
SIN-ICN (övernattning) - Singapore Airlines - Airbus A350-900 - Business
ICN-FRA - Asiana - Airbus A380 - First
FRA-ARN - Lufthansa - A320-200 - Business

map

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
map

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Min första bonusresa - Tack så jättemycket för alla tips :)

Frågor:

1. Angående hemresan: hade kollat på SYD-BKK-FRA-ARN med Thai First och Lufthansa business. Dock verkar det vara något problem med att hitta Thai First. Tallin kunde inte hitta något (ej heller Thai business) under jan/feb/början på mars 2020 vilket han tyckte var väldigt konstigt. Hittar heller själv inget i Expertflyer.

Bokade därmed ovanstående hemresa smått i panik som ett safe option ifall jag inte hittar något med Thai.

Vad tycker ni om den. Kan den göras bättre?

Vill helst åka hem i First och i början på mars 2020. Kan antingen åka hem från christchurch/auckland eller Sydney. Hade riktat in mig på Thai First så jag känner tyvärr inte till Singapore business / Asiana First.

2. Fick betala poängpris som om att hela hemresan var i First, trots att merparten var i business - är det korrekt?

Tack på förhand
 

jerixon

Medlem
Vad ska vi tro? Allt e bra. Flyger nästan hellre Singspore C än Thai F i gammal kabin om det är va ddu tvekar över. Asiana F bättre än thai alla dagar i veckan och ja man betalar för högsta kabinklassen alltid :)

Hejsan, bokade precis denna resa och jag är inte riktigt säker på hemresan, vad tror ni?

Tack
 

ELOS

Medlem
Jag reste Thai first härom veckan och service var på topp - möjligen kan bara Swiss first mäta sig med det bemötande jag fick uppleva.
 
Toppen