Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Alf

Medlem
Lita på vad? Gick det så gick det väl och jag utgår ifrån att de inte rörde CPH-SIN flighten?
Vem var det som sa att det var married segments? Om de nu kunde ändra andra flighten så är det inte married segments.

Den lilla erfarenhet jag har av detta är att "oftast" så kopplas två SQ-flighter ihop i en bokning så de blir "married segment" men det behöver inte ske "alltid".

Tallin var noga med att informera om att det var married segments när jag bokade och frågade tom om jag visste vad det innebar. Men som du säger gick det att boka om sista segmentet när SAS agenten provade verkar det ju inte vara så. Jag utgår ifrån att man som vanligt kan lita på den svenska agenten. Om inte så visar det sig om det blir aktuellt. Tack i alla fall.
 

palmen

Moderator
Tallin var noga med att informera om att det var married segments när jag bokade och frågade tom om jag visste vad det innebar. Men som du säger gick det att boka om sista segmentet när SAS agenten provade verkar det ju inte vara så. Jag utgår ifrån att man som vanligt kan lita på den svenska agenten. Om inte så visar det sig om det blir aktuellt. Tack i alla fall.
Jag skulle nog utgå ifrån att du inte kan lita på någon av dom ;)
Men om den svenska agenten kunde boka om och du har kvar alla övriga segmenten så ska det ju inte vara någon fara.
Sen brukar ju inte vanliga supporten röra någon av Tallinns bokningar heller. Men får man dom att göra det eller att boka en 2-4-1 så är det ju jackpot oftast.
 
  • Gilla
Reactions: Alf

MLG55

Medlem
Tack alla för era svar!
Antagligen plussar jag på tre-fyra dagar om nåt dyker upp.
Det ska bli extra kul att få testa så många nya bolag som jag aldrigt åkt med innan.
Det blir SWISS till SIN och Singapore till BALI och Thai hem.
Hoppas jag hittar samma utresa då jag läst mycket om att SWISS är bra.
Vad tycker ni om vaccinationer? Ska man göra det? Är snart 50 så jag har la knappt nåt skydd längre
 
Tack alla för era svar!
Antagligen plussar jag på tre-fyra dagar om nåt dyker upp.
Det ska bli extra kul att få testa så många nya bolag som jag aldrigt åkt med innan.
Det blir SWISS till SIN och Singapore till BALI och Thai hem.
Hoppas jag hittar samma utresa då jag läst mycket om att SWISS är bra.
Vad tycker ni om vaccinationer? Ska man göra det? Är snart 50 så jag har la knappt nåt skydd längre

Jag har följande vaccin:
Twinrix, mot Hepatit A+B (tagit vid 35 års ålder)
diTeBooster, mot Difteri &Stelkramp (tagen vid 30års ålder)
Imovax, mot Polio (tagit vid 30 års ålder)

Planerar inte att ta något mer inför resan till Bali.
 

MLG55

Medlem
Får nog kolla upp vad jag behöver då, hoppas det inte är för sent bara.
Kan inte minnas när jag fick en spruta senast :)
Tack för svar
 

gjohansson

Medlem
Får nog kolla upp vad jag behöver då, hoppas det inte är för sent bara.
Kan inte minnas när jag fick en spruta senast :)
Tack för svar
Ta en Twinrix före resan bara, det bör räcka för så kort vistelse om du inte ska hitta på udda grejer.
1177 hade en bra sammanställning tyckte jag mig läsa
 

Jönsson

Medlem
Ta en Twinrix före resan bara, det bör räcka för så kort vistelse om du inte ska hitta på udda grejer.
1177 hade en bra sammanställning tyckte jag mig läsa
Han hinner knappast (beroende på exakt när i april han ska åka) ta twinrix då man måste ta två av tre doser med fyra veckor mellan. Skulle strunta i twinrix (hepatit a och b) och bara ta en dos hepatit a. Hepatit B är bara nödvändigt om man ska stanna lite längre tid. Sedan kan det naturligtvis vara en god ide att se över skyddet för stelkramp, polio och difteri, om det var länge sedan man vaccinerade sig senast.
 

gjohansson

Medlem
Han hinner knappast (beroende på exakt när i april han ska åka) ta twinrix då man måste ta två av tre doser med fyra veckor mellan. Skulle strunta i twinrix (hepatit a och b) och bara ta en dos hepatit a. Hepatit B är bara nödvändigt om man ska stanna lite längre tid. Sedan kan det naturligtvis vara en god ide att se över skyddet för stelkramp, polio och difteri, om det var länge sedan man vaccinerade sig senast.
Jag tog den dagen före jag skulle åka, det var väl inte helt rekommenderat men bättre än inget.
Se över sånt här är inte min bästa sport
 
Toppen