Dining by AMEX för Platinum

Diskussion i 'Kreditkort' startad av dave.s, 24 Augusti 2021.

1. igelkotten

igelkotten Medlem

I somras hade Amex ett erbjudande där alla i sällskapet fick ett kostnadsfritt glas bubbel vid ankomst. Kanske någon hann testa?

2. Tonton

Tonton Medlem

Testade Pas d'Art ikväll.

Kan nog vara det mest icke prisvärda restaurangbesöket jag har gjort i Stockholm, och då är ändå Amexdelen avdragen. Blir ingen återkomst dit.
    Kass personal (På en fråga om de olika ostronalternativen så var svaret i stil med "Jag rekommenderar de billigaste ostronen, eftersom jag ändå inte känner någon skillnad på dem", Dålig mat (Min kom in kall, och min gästs mat var inte tillagad ordentligt), och i allmänhet helt överprisat.

Vill ändock tacka Amex för detta initiativ. Jag gillar sånt, även om restaurangen inte föll mig i smaken, alls.

Last edited: 1 September 2021
    011430121, rsimon, Sir Lemon och 19 andra gillar detta.
  3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för det. Tänkte boka Pas d'Art men nu blir det att tänka om.

Sir Lemon och Dbodenfo gillar detta.
  4. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska dit imorgon. Blir en mätpunkt till. Håller tummarna.

Sir Lemon, Tonton och Remington Steele gillar detta.
  5. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undrar vilka restauranger som presenteras nu i veckan i andra städer?

6. Tonton

Tonton Medlem

De serverar tyvärr ingen rawfood!

Tomas E, Berglund, Rickard_O och 2 andra gillar detta.
  7. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet vi om det har kommunicerat mer kring detta? Jag har inte sett något i appen eller via mail.

8. Henrik_B

Henrik_B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du hade antagligen otur, vår kypare var otroligt påläst. Ostronen hade vi en lång konversation kring där det landade i att vi tog ett dussin Gillardeau. Bland de bättre ostron jag ätit faktiskt. Även viner beskrevs ned på druvnivå. Dock var entrecoten aningen för salt, men det var ingen stor sak.

Sir Lemon, Jane Insane, Dbodenfo och 3 andra gillar detta.
  9. Dbodenfo

Dbodenfo Medlem

Bästa ostronen på marknaden. Snackade med en kypare på en krog i Paris för ett tag sedan och han sa "Gillardeau vinner alltid bästa ostronet i Frankrike. Förutom ett år - det var året de inte tävlade". Mina favoriter av franska ostron.

När det gäller Pas D'art har jag bara varit besviken tyvärr, detta efter flertal besök. Senast var det dock en trevlig Italiensk kypare som var riktigt vass. Hade jobbat på Michelinkrog i London och träffat en Svenska och flyttat till Stockholm. Brasserie Gruppen har ett par bra ställen men just Pas D'Art är nog inte ett av dem. Det är dock väldigt snyggt där inne - För oss kommer det blir nog Riccordi eller Zink för att utnyttja detta erbjudande.

Sir Lemon och Remington Steele gillar detta.
  10. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilka är dem som är bra?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!