Senaste nytt

Dining by AMEX för Platinum

ekf

Medlem
hej
vad tråkigt att alla klagar, det är ju 1st 2 rätters middag i år med gäst och sedan 3st 2 rätters middagar per år med gäst from 2022
Amex har ju i alla kampanjer för sina medlemmar, hur många gratis middag har man fått från MC Premium.
Jag tycker det är najs med extra uppmuntran i alla fall.
Jag tror inte att någon tackar nej till kampanjerna, men kan tänka mig att vi som inte är 08-centrerade ofta känner oss bortglömda i de kampanjer och erbjudanden som tas fram.
Ett exempel för en som inte kan nyttja lounge vid tågresa, för att nyttja den förmånen måste man resa hela vägen Sthlm-Malmö eller Sthlm-Göteborg... går man av halvvägs så går det inte för sig. Jag förstår att det är till för att folk som pendlar Sthlm-Södertälje Syd och liknande inte ska gå bananas, men det slår så fel för oss som inte bor i någon av de tre största städerna. Förståeligt, men trist.
 

Moco

Medlem
hej
vad tråkigt att alla klagar, det är ju 1st 2 rätters middag i år med gäst och sedan 3st 2 rätters middagar per år med gäst from 2022
Amex har ju i alla kampanjer för sina medlemmar, hur många gratis middag har man fått från MC Premium.
Jag tycker det är najs med extra uppmuntran i alla fall.

Det är ju en viss skillnad i kostnad och profil mellan de båda kortprodukterna. Även om det nu finns ännu dyrare kort så får man nog räkna med att Platinum-kunderna har vissa synpunkter när man ska kunna "förvänta sig det bästa" (deras egen slogan) och betalar 6600/år. "Jag fick ju iallafall något"-mentaliteten a la mössan i handen är inte riktigt passande i sammanhanget. Det är ingen välgörenhet det handlar om.
 

Sir Lemon

Medlem
Det är ju en viss skillnad i kostnad och profil mellan de båda kortprodukterna. Även om det nu finns ännu dyrare kort så får man nog räkna med att Platinum-kunderna har vissa synpunkter när man ska kunna "förvänta sig det bästa" (deras egen slogan) och betalar 6600/år. "Jag fick ju iallafall något"-mentaliteten a la mössan i handen är inte riktigt passande i sammanhanget. Det är ingen välgörenhet det handlar om.
Kloka ord.
 

jerixon

Medlem
Med senaste årens ICA kampanjer osv har ju kortet varit "gratis" att ha.
Kan inte direkt klaga på Amex varje fall under den här perioden, tycker de skött det bra.
'
Det är ju en viss skillnad i kostnad och profil mellan de båda kortprodukterna. Även om det nu finns ännu dyrare kort så får man nog räkna med att Platinum-kunderna har vissa synpunkter när man ska kunna "förvänta sig det bästa" (deras egen slogan) och betalar 6600/år. "Jag fick ju iallafall något"-mentaliteten a la mössan i handen är inte riktigt passande i sammanhanget. Det är ingen välgörenhet det handlar om.
 

Dawes

Medlem
Skulle vara intressant att få lite information när någon nyttjat förmånen vad gäller framförhållning vid bokning exempelvis.
Tänker när man har vägarna förbi och kanske bara har en dag eller två.
 
Toppen