Dining by AMEX för Platinum

Diskussion i 'Kreditkort' startad av dave.s, 24 Augusti 2021.

1. Migato

Migato Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar. Ingår det +1 gäst på Priority Passet som man får med Amex Platinum?

Jag hittade inget om biobesök när jag kollar Amex Experience-appen. Är det något som fortfarande är aktuellt? Jag känner till ICA kampanjerna men räknar med att det inte är något som kommer igen nu när vi går mot ett "normalläge" utan restriktioner. Loungen, särskilt den på Arlanda kan jag uppskatta

Centurion lounge kan ju vara bra om man besöker HKG eller USA. Särskilt om man får ta med sig gäster gratis (enligt deras hemsida). Gällande Hilton är det sällan jag bokar. Brukar vara mer priskänslig och boka relativt billigt via Hotels.com och samla nätter.

2. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, Priority Pass medlemskapet som ingår är +1 gäst, även ett seperat medlemskap för extrakortet som också är +1, med ett extrakort får du totalt två Priority Pass medlemskap där båda kan ta med +1.

Biobesöken har varit inställda i och med Covid, är du Stockholmsbaserat så är det oftare bio än i Göteborg, i Stockholm är det även andra roliga events lite då och då utöver bion.

011430121 gillar detta.
  3. Migato

Migato Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Det är ju bra! Ah jag fattar, det är inget ständigt erbjudande utan det dyker upp kampanjer då och då? Är det gratis biobiljetter då?

4. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, förhandsvisningar med free float av läsk och popcorn, det kommer som en notis i Experience appen/mail från AMEX och det är först till kvarn.
    Det är även ibland inbjudningar till vissa event i butiker, ex klädbutiker med nedsatta priser samt mingel och titta på höstens nyheter exempelvis.

Migato gillar detta.
  5. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även konserter som brukar vara påkostade med snittar och champagne. (Senast Lisa Nilsson) Det var riktigt bra event. Föreläsningar med Herman Lindqvist samt invigning av Nationalmuseum o.s.v. Länge sen sist event likt dessa, dock så släpptes häromdagen en föreställning "Snövit" på dansens hus.

Migato och GOTBound gillar detta.
  6. rodstrom

rodstrom Medlem

Någon som vet om den här 1000 kr krediteringskampanjen fortfarande går att anmäla sig till?

7. Dawes

Dawes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara att slänga upp chatten och anmäla sig, tror säkerligen det går.

8. Matore

Matore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dining verkar vara begränsat under två månader i taget. Nån som när nuvarande period går ut?

9. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1000 kr-kampanjen går ut vid nyår

10. MrRob

MrRob Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gick den inte ut sista november?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!