Dining by AMEX för Platinum

Diskussion i 'Kreditkort' startad av dave.s, 24 Augusti 2021.

1. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kvittens på hur många som läser deras utskick?

Sir Lemon gillar detta.
  2. Thornado

Thornado Medlem

Dels kan det ju vara så, att de vill se hur folk reagerar på utskicken, men sen så sparar de ju en del pengar på det också. Om en person inte sett kampanjen så kommer den ju inte att förvänta sig att få några pengar tillbaka, men kan ju ändå råka gå och äta på någon av dessa restauranger. Troligtvis kommer personen inte att notera/reflektera mycket över att de fått tillbaka pengar på fakturan, så det blir inte så mycket goodwill för Amex utan de har bara gett bort pengar i onödan.
    Nu lär ju detta inte handla om några stora pengar på det stora hela dock, men många bäckar små...

micke, Jane Insane, GOTBound och 1 annan gillar detta.
  3. I mitt fall gäller det visserligen Amex Plat i Tyskland (200 €), men jag fick inget mail trots att jag brukar få vissa erbjudanden via mail, och inget låg heller i spamkorgen. När jag loggade in på Amex-kontot låg det dock listat som de andra erbjudandena så jag aktiverade det direkt. Så mailutskick är inget som gäller globalt iaf.

4. Moco

Moco Medlem

Förutsatt att du bor i/besöker Stockholm och kan utnyttja det. För Malmö/Gbg är det ju fortsatt tunt och max 1000, och ute i landet i övrigt nada.

Remington Steele gillar detta.
  5. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @palmen Nu kom den upp i Experiences-appen

palmen och Sir Lemon gillar detta.
  6. Här är villkoren: https://www.americanexpress.com/con...ments/villkor/fakturakreditering-platinum.pdf

kilu00, Dbodenfo, Sir Lemon och 2 andra gillar detta.
  7. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så har jag också ett ställe en bit in i Gullmarsfjorden där det vimlar av ostron. Frågan bara vad man gör med mig om jag plockar dem....
    Inte säker på om det är kommunen som innehar marken eller om det råkar vara någon privatperson.

Skotska måste jag prova. Får se om det går att beställa.

Dbodenfo, Sir Lemon och GOTBound gillar detta.
  8. dave.s

dave.s Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    OT much?

9. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enl. kundtjänst (chat) är det två separata erbjudanden man är berättigad till. Båda kräver anmälan.

Sir Lemon, Dawes och GOTBound gillar detta.
  10. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var i jämförelse med £200, men om du bor i UK så förstår jag att du inte tycker det svenska erbjudandet funkar så bra. Jag tror inte Brasserigruppen har någon restaurang där alls.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!