Senaste nytt

Din sämsta hotellfrukost?

jonten

Medlem
Får bli premiärinlägget i denna tråden, Hotell Appelbergs Sollefteå.
Torrt rostbröd i påse, ost, ägg och fil.... Att hotellet var sunkigt visste jag, men alternativen var få.....
IMG_20130925_073516.jpg
 

ESSA

Medlem
Kanske inte sämsta men kvalificerar sig som kandidat av titeln.

Ibis City Centre Cathedral Reims

Allt utom möjligen den sönderfallande kokta skinkan och ostskivorna är utan socker eller gluten.
Jo äggen finns där! De får man koka själv. Har gjort tre försök med olika tider och alla blir för rinniga.
Latten kommer med pulvermjölk.
Det fanns visst bryggkaffe och ljummen "kall" mjölk att tillsätta.

Sen önskar jag blocked seat!
Jag satte mig så avsides som möjligt. Fler lediga bord fanns.
Plötsligt kläms jag in av ett kinesiskt par så jag tvingas maka på tjejen när jag ska upp och hämta ägg i kokaren.

För andra är nog detta drömmen!
Sockrad inlagd frukt, vitt luftigt bröd, chokladpuffar, Nutella (!), söt mager yoghurt etc...

Inte tillräckligt fint hotell så klart för att förvänta sig bättre.
Men minimum borde åtminstone vara bacon och äkta äggröra.
 

Johanna

Medlem
Frankrike och Italien har ingen frukosttradition. De försöker men ofta blir det fel. USAs gratisfrukostar är ju i stort sett alltid kass. Man får vara glad om det finns någon proteinkälla.

Jag håller med om de traditionella japanska frukostarna. De passar inte heller mig. Jag kan inte äta matmat till frulle. Men kan inte kalla det för dåligt. Många gånger massor av saker och så vackert.

Brittisk fry up gillar jag men inte flera dagar i rad. Hoppar gärna korven men blodpuddingen är ofta god. Dom gillar sin frulle. Ofta står det på restauranger, breakfast serves all day.

Sen har vi frukostarna i Nordkorea. Där var det svårt att hitta ärbart.
 

JohanA

Medlem
Först tänkte jag säga alla frukostar i England... men efter att ha ätit på Conrad London i helgen så var den faktiskt helt ok, även om naturell yoghurt inte ska vara sötad!

Sämsta är nog de man fått i Kina på små hotell på landsbygden. Det är i princip middagen från gårdagskvällen som serveras - men kall.
Dock verkar det mest vara kulturella skillnader för lokalborna äter och sörplar som aldrig förr. Själv brukade jag nöja mig med en flaska vatten och lite bröd som jag har med mig från Shanghai.
 
Last edited:
Sämsta är nog de man fått i Kina på små hotell på landsbygden.
Håller med, Kina kan vara svårt. Flera hotell har inte ens kaffe, vilket är viktigt för mig. En burk Nescafe i bagaget är räddningen.

Många år sedan, den sämsta "Breakfast included" som jag har stött på, finns hos Hotel Carmel i Santa Monica, Los Angeles. Små torra muffins, crackers, jam, frystorkat kaffe och pås-te. Numera heter det "Daily Coffee Service".
 

DanielKif

Medlem
Travelodge Hollywood för många år sedan.
Ingen näring överhuvudtaget. Endast tomma kalorier.
Det fick bli blaskigt kaffe och en frukt.
Travelodge-Hollywood-Vermont-Sunset-photos-Facilities-Breakfast-Area.JPEG
 
Toppen