Senaste nytt

Din längsta och kortaste flygresa?

Homer

Medlem
AF flög A380 mellan Paris och London förra sommaren, för att träna besättningen sas det, troligare för att visa grannen att "jag har mycket coolare kärra än dig" - BA har ju inga A380 än :)
 

palmen

Moderator
Håller på att titta på en resa till Vancouver och då lägga till sträckan Vacouver (YVR) - Victoria (YYJ), hela 39 miles (63 kilometer) och AC flyger sträckan 18 ggr om dagen (veckodagar) vad jag kan se.

Längsta resa med kort tid på destinationen måste nog vara förra året när det blev en resa till Melbourne, kom fram vid midnatt på onsdagen för att torsdag-söndag se på F1. På måndag var det transfer till Sydney för 1 dag så att man kunde resa vidare med Qantas A380 på tisdag. Restid på närmare 30 timmar för 5½ dygn semester i australien. Blev dock längre tid i asien innan man väl var hemma, 6 dagar extra pga vulkanutbrottet på Island.
 
Galnaste var nog besök till NYC för ett 45 minuters möte. In och ut samma dag. Men jag tror det finns några till här som har gjort detsamma med vändande kärra.
 

Senator

Moderator
AMS-SIN med SQ och SIN-AMS med KL är 6532 miles trodde jag men kollade och upptäckte att CDG-SIN (AF) och SIN-CDG (SQ) är längre med 6639 miles.

Kortaste resan är FNL-DEN som är 44 miles idag, men lades ner när Denver International Airport (DIA) öppnades 1995, och Denver Stapeltion International Airport stängdes. Både CO och UA hade flera dagliga flighter. Gissar resan då var ca 8 miles längre.

Men om vi skall tala om den riktigt längsta resan från A-B så är den:
Fredag kväll JFK-ZRH
Lördag förmiddag ZRH-ARN
Hem med taxi, hemma 45min och byter ut golfväska/badbrallor från Karibien med portfölj och kostym
Lördag eftermiddag: ARN-CPH
Lördag kväll CPH-BKK
Söndag kväll: BKK-TPE

http://www.gcmap.com/mapui?P=JFK-ZRH-ARN-CPH-BKK-TPE
 
Last edited:

A380*G

Medlem
2004 flög jag UA840 SYD - JFK en total sträcka på 9956 miles eftersom det ingick ett flygplansbyte i LAX. Reste 3 juli på eftermiddagen från SYD och landade 3 juli på förmiddagen på LAX. Ca två timmar på LAX sen nästa flight... ankomst JFK sent på kvällen den 3 juli. Det var absolut den längsta dagen i mitt liv. Lägg därtill att jag var uppe från 8 på morgonen samma dag. :)

Kortaste är Pune - Mumbai, 58 miles.
 
Last edited:
Toppen