Senaste nytt

Dilemma med vintersemestern...

AtleFlyg

Medlem
I mitt sökande och resonerande kring en vinterresa på poäng över jul och nyår för hela familjen så märkte jag att ena vouchern går ut i år vilket betyder att jag måste vara tillbaka senast 24 den 31a december.
Det är dessutom rätt kasst utbud och resorna verkar mest finnas med Air China med långa lay overs. Då kom jag på att jag minns något om att resor ut från Hong Kong inte debiterar skatter och avgifter? Stämmer det? Ping @Dr Miles ;)

Isåfall funderade jag på om det skulle kunna vara något alternativ att flyga med SAS från Arlanda direkt till Hong Kong och därifrån ta en poängbiljett till något varmt ställe med fin strand utan att det kostar mer än poäng+ 2 vouchers.

Hittade flyg till Hong Kong för 4 personer med SAS för drygt 15 tusen (Go)...
Är detta ett alternativ tro eller är det bättre att köra på en awardbiljett med lång lay over istället...

Det enda vi söker är i princip värme och fin strand de två sista veckorna i december.... Kikade lite på Mexico/Costa Rica också men dit verkar det tomt med poängbiljetter den tiden.

Gaah blir tokig på alla alternativ och att man inte bara kan boka det bästa med full tillgänglighet haha!
 

AtleFlyg

Medlem
Verkade finnas med Ethiopian enligt United och även med bra flygtider på 14 timmar..
Får ringa imorgon! Tack för tipset
 

Canadien

Medlem
Verkade finnas med Ethiopian enligt United och även med bra flygtider på 14 timmar..
Får ringa imorgon! Tack för tipset
Det kan hända att Tallin bara ser två platser. Boka då dessa först, kolla sedan om det går att boka nästa två. Om inte så ring tillbaka nästa dag och kolla om de lossnat, o s v. Är ju gratis att avboka ifall det inte skulle dyka upp fler än två.
 
Toppen