Senaste nytt

Detroit, MI, USA - tacksam för tips och ideér

Robert flysas

Moderator
Hej alla!

Har planer att besöka en familj jag känner som bor nära White Lake i Michigan. Jag vet inte om jag kommer bo hos familjen än eller på hotell i närheten då det är lov när jag kommer och alla sovrum lär vara upptagna. Efter flera sökningar så hittar jag bara ett fåtal hotell och då max 3*** som inte ser så inbjudande ut trots det är populära hotellnamn. Jag har hört att Detroit är en stad med mycket problem ? jag har ju aldrig varit där och vet inget mer än det jag hör från andra o media. Hur är flygplatsen, har någon tips på något/några bra boende i närheten av White Lake, ett lugnt och tryggt samhälle. Tänker Uber och Lyft borde vara säkert och bra om jag bor strax utanför familjens samhälle och de inte alltid kan köra. Bokat SAS till Chicago t/r den 1:a juni och tar American Airlines till Detroit efter några dagar på Hilton O’hare innan Michigan väntar. Alla tänkbara tips och idéer tas tacksamt emot. Tack på förhand alla.
 

Robert flysas

Moderator
Hilton har två hotell i området, någon som testat något av dom ? Doubletree ser bra ut, bättre än vanliga Hilton, om man ser till betyg och bilder etc.
 
Doubletree downtown är bra (1 natt 2018) men staden är rätt död. För några veckor sedan bodde jag på flygplatsen och på Hampton nära mässan. (Novi) Flygplatsen är helt ok och det finns bra kommunikationer till.
 

srg

Medlem
Åker till Detroit för första gången i november och bor några nätter på DoubleTree Downtown Fort Shelby.. Har kvällarna uppbokade redan med hockeymatch och konsert men tänkte även utforska något bryggeri, bl. a. Founders som har en brewpub i stan. Annars, utan bil, har jag inte hittat speciellt mycket att roa sig med tbh.

Har man lite mer tid över så kanske att åka söderut till Winsdor i Kanada, bara för att :)

Det verkar ligga ett stort mall mellan flygplatsen och downtown.
 

Robert flysas

Moderator
Doubletree downtown är bra (1 natt 2018) men staden är rätt död. För några veckor sedan bodde jag på flygplatsen och på Hampton nära mässan. (Novi) Flygplatsen är helt ok och det finns bra kommunikationer till.

Tack för info. Familjen bor sån tur 40 min utanför Detroit i ett samhälle vid The great lakes. Lägger till ditt hotell i listan:)
 
Toppen