Senaste nytt

Det står "fel" priser på sas.se på deras biljetter

Jag har viss förståelse för att priserna uppdateras i nattliga körningar för att hålla prestanda uppe etc. Men gäller det ALLA rutter som SAS har publicerat eller bara vissa? Det går ju att få en hel del kombinationer i och med att man kan starta sin resa lite varsomhelst?

Är det några rutter där flikarna verkar beräknas i realtid (dvs vid förfrågan)?

vågar inte säga. Jag fick ett tag sen svaret från SAS via deras FB sida att priserna uppdateras en gång om dagen och därför kan det finnas lite Dif någon gång.
 

miramax

Medlem
Det är inte så att det bara finns 1 biljett kvar till priset som står i fliken och man har sökt för t ex 2?
 

agehall

Medlem
Jag har viss förståelse för att priserna uppdateras i nattliga körningar för att hålla prestanda uppe etc. Men gäller det ALLA rutter som SAS har publicerat eller bara vissa? Det går ju att få en hel del kombinationer i och med att man kan starta sin resa lite varsomhelst?

Är det några rutter där flikarna verkar beräknas i realtid (dvs vid förfrågan)?

Jag skulle tro att flikarna uppdateras första gången någon gör en sökning på en viss rutt varje dag. Dvs om de rensar informationen vid midnatt och du gör en sökning 00:01, så blir din sökning de priser som visas för den rutten resten av dagen.
 

jumbooze

Medlem
Jag skulle tro att flikarna uppdateras första gången någon gör en sökning på en viss rutt varje dag. Dvs om de rensar informationen vid midnatt och du gör en sökning 00:01, så blir din sökning de priser som visas för den rutten resten av dagen.
Toppen då ser man hur mycket man blir blåst på :D
Resan kostade xxxx men du får betala xxxxx för du är lite sen på bollen.
 

Dr. Miles

Expert
Toppen