Det här med att skippa sista segmentet

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av gunry, 30 December 2016.

1. Jorå, två gånger

Berglund och Tommy gillar detta.
  2. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, otroligt... Duktigt gjort!

Har droppat ben två gånger senaste två åren och aldrig fått något.

3. NotRyan

NotRyan Medlem

Med British Airways vet man aldrig så noga, deras IT är om möjligt sämre än SAS, så ibland har man tur och får det man inte skall ha, men har man otur och inte får det man SKALL få, så ringer man British Airways och dom fixar det manuellt...

4. När jag retrokrediterade en flight som jag flög när jag fortfarande var British Airways Executive Club Silver, fick jag inte statusbonusen för att jag claimade flighten efter jag har trillat ner till British Airways Executive Club Bronze.
    Snacka om konstig logik och IT...

5. Gus

Gus Medlem

Du kan väl bara strunta i att registrera ditt bonuskort på Atlantflygningen och sedan retroregistrera flighten, det är ju jättesmidigt på British Airways. Då borde det inte dyka upp några varningssignaler i systemet.

6. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    LUFTHANSA SUES PASSENGER FOR NOT TAKING BOOKED FLIGHT
    One of the world’s biggest airlines is seeking to sue a passenger who did not take the last leg of their ticketed journey, threatening a widely used hack for cheaper flights.

https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/lufthansa-passenger-tariff-abuse-cheap-flights-lawsuit-tickets-missing-air-france-british-airways-a8773371.html

danielhog, Jönsson, Mr Basic och 1 annan gillar detta.
  7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mycket intressant med ett "europeiskt" ärende i denna fråga.

8. FFS

FFS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ...och för några (något haltande) paralleller till "det vanliga livet":
    - McDonalds stämmer kund som ej ätit upp sin sista nugget.
    - Klev av en hållplats för tidigt - stäms av SL.

Ska bli spännande att se hur det går för Lufthansa.
    Jag är medveten om varför flygbolagen gör så här men det är ändå rätt sjukt att man som kund ska tvingas använda upp den vara/tjänst man köpt.

kedja, Ping och KennethL gillar detta.
  9. RobHK

RobHK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man får väl vara mer försiktig när man "missar" sista benet i framtiden da. Säga att man fastnade på toa eller något i den stilen. Dedär kan ju aldrig hålla upp i rätten..

kedja, Jönsson och Gus gillar detta.
  10. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Varje domstol med självaktning lär döma till kundens fördel och rekommendera flygbolaget att ändra sin prissättningsmodell ifall de anser att det ger dem ekonomiska nackdelar.

Niclas.J och Jane Insane gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!