Senaste nytt

Det här kan bli SAS nya kabindesign

Agö

Medlem
Apropå MD, sista flighten med MD87 i SAS flottan ser ut bli 1sept CPH-VCE-CPH sk2691/2692

Så här se sista dagarna (OY-KHU) kommer hon bla besöka GOT,GVA,MAN,LHR, DUS och AAL..fram till 1/9

Last MD-87 Flight In Europe — Civil Aviation Forum | Airliners.net

Man kan bli blödig för mindre men detta gör ont. Hade nöjet att flyga OY-KHU i maj till Stockholm. Efter det är hon ett slående inslag i mina Kastrup-ritualer. Fascinerande bra skick med tanke på hennes ålder. Ravn Viking borde inte skrotas utan skickas till SAS museum i Oslo!
 

Appfly

Medlem
Kan bara hålla med om att MD är det klart bekvämaste kortsträckeflyget SAS har, sköna stolar och tyst om man sitter i främre delen av planet och inte sitter och tittar på motorn genom fönstret längst bak... det har jag gjort en gång och det gör jag inte om.

Mitt första och största fel var att jag lyssnade på min fru. :p Det misstaget gör jag inte om...
Vi skulle resa ARN-FRA med tillsammans med vår 8 veckors bebis (som förövrigt redan då hade sitt eget SAS EB-Kort). Jag tyckte vi skulle välja rad 9 eller liknande, men min fru insisterande på att vi skulle ta platserna längst bak "där det är lite avskärmat så vi inte stör andra PAX" när vi tittade på seat-mapen, visserligen omtänksamt men ändå fel skulle det visa sig.

Mitt andra misstag var att inte kolla seatguru eller BC.se. Det misstaget gör jag heller inte om...:)

Hade inte suttit där bak på en MD och tänkte inte på motorerna. När vi gick ombord och jag tittade ut genom fönstret tänkte jag "h-vete". Då visste jag ännu inte vad som väntade.
Resan började med att vi stod 2 timmar på plattan i ARN, varmt och stressigt då vi som nybakde föäldrar hade ett noga planerat mat och sovschema för resan och det var bebisens först flyg så man visste ju inte hur det skulle gå.
För att kompensera motvinden och förseningen så fick MD:n gå i full fart. Jag och min fru trodde vår lilla bebis skulle få hörselskador... pratade en del med pursern i köket och han frågade om det var första resan med bebis och jag frågade då om vi såg stressade ut... han nickade :)

Njut av de sista MD-resorna (i främre delen av kabinen) och lyssna aldrig, aldrig på din fru när det gäller seating på flyg (om hon inte hänger på BC.se)
 
Last edited:
Toppen