Senaste nytt

Det här har ni gjort bra SJ

011430121

Medlem
I fredags blev vårt X2000 mellan Göteborg och Stockholm Södra försenat pga. av obehöriga kring spårområdet i trakterna runt Flen. Detta innebar i dess förläggning att slutstation för X2000 blev Flemingsberg samt erbjudande om pendeltåg vidare till Stockholm Södra, vi declinade detta erbjudande och tog en Uber till vårt slutdestination istället.

I måndags mailade jag SJ kundtjänst och begärde full återbetalning med motiveringen att de inte levererade den tjänst jag betalat för, idag fick jag ett mail från kundtjänst att det återbetalar biljetterna Göteborg-Stockholm Södra som jag begärt. Bra och snabbt hanterat av SJ!
Vad blir det för butelj Champagne för beloppet?
 

flierman

Medlem
Senast jag åkte så var det 2 fulla holländare som rökte på 2 toaletter som fick stängas. När de försökte röka på den tredje så följde de 2 kvinnliga konduktörerna efter det och skickade tillbaka dem till deras säten. De ringde polisen som lyfte av dem i Bollnäs..snyggt jobbat SJ att kasta ut skräpet!
 

rsimon

Medlem
Tågar till Oslo i dag och vi är 68 minuter sena efter avgång Arvika. SJ bjuder på mat enligt allmänna villkor vid mer än 60 minuters försening.

297411FE-4068-4C53-95D7-C0A8E0691499.jpeg
 

jonten

Medlem
Tågar till Oslo i dag och vi är 68 minuter sena efter avgång Arvika. SJ bjuder på mat enligt allmänna villkor vid mer än 60 minuters försening.

Visa bifogad bild 138360
Då går du till bistron, köper smörgås, dricka och kaffe. Sen fotar du kvittot och skickar in. Jag har aldrig blivit nekad. Skulle de fråga så är du nötallergiker.
Edit
För övrigt så är risken stor att hon du handlar av i bistron heter Elin. Om så är fallet så hälsa ifrån Johan. Tror dock inte du får några freebies
 
Last edited:

rsimon

Medlem
Söndagens resa København–Sthlm med 542 tog stopp vid tidtabellsenlig ankomst Norrköping vid 18.20. Tre dörrar vägrade ge klarsignal om att de var korrekt stängda och tåget kunde inte köra vidare av säkerhetsskäl.

Försök gjordes att få fixat haveristen men utan framgång. Information gavs att vi, ca 300 pax evakueras till ett ganska välfyllt tåg 544. Uppskattar att 8 av 10 gjorde detta (det stod tjockt med folk i gångarna) medan vi andra väntade ytterligare ca 20 min och bordade ett Intercitytåg (dubbeldäckare) från Linköping där alla fick sittplats. Ja, vi hade fått info även om medfölja detta tåg som alternativ.

Vid evakuering gavs info om att resan återbetalas med 100%. Bekräftelse-sms kom i princip samma ögonblick.

2A6639C0-4DB3-447A-A6F2-6104A5AD5D28.jpeg
Haveristen i Norrköping.

Ankom Stockholm C ungefär 2 tim 20 min sent.
 

Penguin

Medlem
Jag satt på samma tåg (klev på i Linköping) och det slutade med att jag tog en buss vid 19:55 från Norrköping-Sthlm. Ankomsttiden blev densamma som om man tog något av tågen istället men avgången skedde tidigare, samt att jag var orolig för signalfelen utanför Stockholm.
Chauffören för bussen var väldigt förvirrad när i var omkring 15 pax som skulle med bussen när han räknat med att hämta upp 1 pax.
 
Toppen