Senaste nytt

Det galnaste du gjort i flygväg?

Jag har inte gjort så många galna saker.
Om man frågar er dvs. :)

ARN-CPH-AAR eller AAL och se till att det är ett SAS flyg och inte code share Cimber Air mellan CPH-AAR/AAL även om det innebär att vänta 3-4timmar i CPH och samma sak tillbaks.

Haft kryckor och splinta för en stukad fot, trots att jag inte riktigt behövde det, för att få borda först mellan La Guardia och Orlando (Polarns far var läkare och var den som körde mig till flyget tidigt på morgonen, han tyckte bestämt att jag skulle utnyttja situationen, jag var 12år)
 

gdaily

Medlem
* Åkt tåg Stockholm-Södertälje 4 ggr på en dag, innan jag konsterade att konduktören inte kom för att kolla biljetterna. Resten av SJs promovecka bokade jag biljetterna utan att åka...

* Bytt hotell 16 gånger på 17 dagar i Las Vegas (hoppade mellan två Hiltonhotell som låg så nära varandra att de delade garage, hyrbilen stod i garaget med merparten av mina kläder).

* Åkt Stockholm-Köpenhamn via London.
 

rob74

Medlem
Ola Brandborn:22037 skrev:
* Bytt hotell 16 gånger på 17 dagar i Las Vegas (hoppade mellan två Hiltonhotell som låg så nära varandra att de delade garage, hyrbilen stod i garaget med merparten av mina kläder).

* Åkt Stockholm-Köpenhamn via London.

Fina grejer, det där!
 

rob74

Medlem
Åka Kiruna-Göteborg via Madrid???

KRN-ARN-MAD-CPH-GOT

Fina fisken på den tiden med Spanairs business upgrade...

En annan gång skulle jag från Sundsvall till Visby. Det var sommar och flygen gick lite glest. Flög fakirskittidigt från SDL och hade avgång från ARN till VBY vid 16-tiden. Vad gör man för att hålla sig vaken? Jo, bokar en sväng med hyfsat pris i Business till CPH (det var någon Point Booster på g då också) och handlar en flaska skumpa som jag och kompisen i Visby knäcker på kvällen...
 
Last edited:

rob74

Medlem
Åka flera gånger i veckan LLA-ARN-CDG över dagen, bara för att ungdomsbiljetttbonusen kommer förfalla...
Fick dessutom poäng på resorna!
Ah, det var tider det... :)
 

Senator

Moderator
Hum, inte så illa så några av er, men min "värsta" resa var:
Torsdag: SJU - EWR med CO i First
Fredag: JFK - ZRH - ARN med LX i C, landar på ARN 15:10 lördag
Hem till stan, byta väskor - hemma i 45min efter att ha varit borta 17 dagar
Lördag: ARN - CPH - BKK I C (åker 18:45)
Söndag: BKK - TPE i C (landar 22:00)
Jobbar måndag till onsdag
Onsdag: TPE - BKK - CPH - ARN I C
Torsdag: landar 09:15
Torsdag/fredag: sover hemma, blir sjuk men jobbar hemma
Söndag: hämtas 05:35 för ARN-VIE-DEL i C landar 23:30
Måndag - lördag jobbar
Söndag: lämnar DEL 02:30 DEL-VIE-ARN i C
Söndag: hemma 10:00
Detta var 31:e januari, hade missat hela januari :cool:
 

rob74

Medlem
Senator:22057 skrev:
Hum, inte så illa så några av er, men min "värsta" resa var:
Torsdag: SJU - EWR med CO i First
Fredag: JFK - ZRH - ARN med LX i C, landar på ARN 15:10 lördag
Hem till stan, byta väskor - hemma i 45min efter att ha varit borta 17 dagar
Lördag: ARN - CPH - BKK I C (åker 18:45)
Söndag: BKK - TPE i C (landar 22:00)
Jobbar måndag till onsdag
Onsdag: TPE - BKK - CPH - ARN I C
Torsdag: landar 09:15
Torsdag/fredag: sover hemma, blir sjuk men jobbar hemma
Söndag: hämtas 05:35 för ARN-VIE-DEL i C landar 23:30
Måndag - lördag jobbar
Söndag: lämnar DEL 02:30 DEL-VIE-ARN i C
Söndag: hemma 10:00
Detta var 31:e januari, hade missat hela januari :cool:

Nu snackar vi... Och det var ju resor som behövdes göras!

EDIT: Nu har jag hittills aldrig haft sådana extrema resor i jobbet, men jag blir imponerad av alla er som fixar dessa omställningar. Man inser ju tveklöst att C/F fyller sin funktion i dessa fall.
 
Last edited:

Knucket

Medlem
Åka flera gånger i veckan LLA-ARN-CDG över dagen, bara för att ungdomsbiljetttbonusen kommer förfalla...
Fick dessutom poäng på resorna!
Ah, det var tider det... :)

Jag jobbade ett tag med att boka dessa ungdomsbiljetter som man fick efter 16 st inrikesresor. Hoppas du fick bra service ;)
 

Bonden

Medlem
Jag gissar att det är fler än jag som tackar "ja" till möte som egentligen är meningslösa och kräver att man går upp en sådär 4:30 och kommer hem med sista flyget..
 

rob74

Medlem
Knucket:22115 skrev:
Jag jobbade ett tag med att boka dessa ungdomsbiljetter som man fick efter 16 st inrikesresor. Hoppas du fick bra service ;)

Absolut! Det gick som smort. :)
Det var ett trevligt sätt att premiera ungdoms- och studentresenärerna.

Måste ha blåst iväg ca 6-7 sådana resor. Sista gången jag ringde och bokade tror jag att jag hade drygt 70 boardingpass att lösa in. Jag minns att den sista tog jag som en standby LLA-ARN över en eftermiddag/kväll (8 st inrikesresor för obokad biljett) och sedan hade jag ett par kvar som inte räckte till något.
 
Toppen