Senaste nytt

Den stora tråden om SAS Irland

igelkotten

Medlem
Flög ARN-LHR den 1 januari, 19.50 i Plus.

Hade helbrittisk crew. Mycket trevlig personal. Jag sov genom flighten. Efter jag vaknade kom en personal fram och frågade om jag ville ha min box, eftersom de inte ville väcka mig under servering, och, efter att jag tackade nej, om jag ville ha en kaffe eller annat för att piggna till. Personalen var generellt väldigt aktiv och gick omkring och frågade och plockade.

Gillade dessutom att de inte drog för gardinen till främre galley, där de stod och talades vid när de inte hade något att göra. Mycket trevligare eftersom personalen kan få vila och hänga lite, utan att det verkar som att de gömmer sig från passagerarna.
 

Agö

Medlem
Gillade dessutom att de inte drog för gardinen till främre galley, där de stod och talades vid när de inte hade något att göra. Mycket trevligare eftersom personalen kan få vila och hänga lite, utan att det verkar som att de gömmer sig från passagerarna.
Det här är ju faktiskt väldigt trevligt om det är en policy de har. Annars brukar det ju se ut så här.
 
Lyfter strax från ARN mot LHR med EI-SIC på SK1527. Trevligt plan med rimligt benutrymme samt mkt trevlig personal såhär initialt.
 

Attachments

  • 70F7E46E-6480-456F-8238-E2C2076AE3BA.jpeg
    70F7E46E-6480-456F-8238-E2C2076AE3BA.jpeg
    40,4 KB · Visningar: 445

pqvst

Medlem
Det blir min andra SAS Ireland flygning idag. Jag ska lyssna extra noga på hur crew säger "SAS". På flyget till London hörde jag många "SAS" istället för "S.A.S". Låter konstigt... Har ni andra lagt märke till detta?
 

Agö

Medlem
Det blir min andra SAS Ireland flygning idag. Jag ska lyssna extra noga på hur crew säger "SAS". På flyget till London hörde jag många "SAS" istället för "S.A.S". Låter konstigt... Har ni andra lagt märke till detta?
Jag tycker nog att det är en blandning även i "vanliga" SAS. Hör både S.A.S. och SAS, såväl på svenska som på engelska.
 

Jönsson

Medlem
Precis. Specialförbandet SAS är definitivt mer etablerat i Storbritannien och på Irland än vad flygbolaget SAS är. Alla känner till Special Air Service men det är långt ifrån alla som har flugit med eller känner till Scandinavian, mer än lite vagt.
 
Flög T&R ARN-LHR i Go med SAS Ireland i helgen. Båda flighterna hade trevlig cabin crew. Mot London ingen recognition, fick nämna att jag är Diamond när jag beställde dryck. På hemvägen var det bättre, de frågade flera gånger om jag ville beställa något mera. Där viftades det inte med någon betalterminal.
 
Toppen