Senaste nytt

Den stora tråden om SAS Irland

Agö

Medlem
Jag tänkte vi skulle skapa en tråd för upplevelser och erfarenheter av SAS Irland. För den som inte vet vad SAS Irland är hänvisas till t.ex. denna och denna tråd.

Tanken är särskilt att uppmärksamma t.ex. upplevd förhöjd (eller sämre) servicenivå och annat smått och gott.

Jag har min första flight med SAS Irland i slutet av februari men det är säkert fler som redan hunnit testa eller som kommer att flyga innan dess.

Så här ser det ut i bokningsdialogen på Classic-sidan.

upload_2018-1-14_22-58-11.png
 
Flög SAS Irland i torsdags från ARN till LHR, nya planet så redan där blir man ju positiv. Tycker personalen var väldigt bra och proffsig, bättre än den nordiska SAS personalen i mitt tyckte. Man gick dessutom 2 gånger och frågade ifall någon ville ha påtår på kaffet eller lite mer te, något jag inte vanligtvis ser när jag flyger med SAS. Så i mångt och mycket en väldigt trevlig upplevelse, man är också väldigt tydlig med att branda att man åker SAS Irland och inte SAS. Står detta överallt.
 

Agö

Medlem
Flög SAS Irland i torsdags från ARN till LHR, nya planet så redan där blir man ju positiv. Tycker personalen var väldigt bra och proffsig, bättre än den nordiska SAS personalen i mitt tyckte. Man gick dessutom 2 gånger och frågade ifall någon ville ha påtår på kaffet eller lite mer te, något jag inte vanligtvis ser när jag flyger med SAS. Så i mångt och mycket en väldigt trevlig upplevelse, man är också väldigt tydlig med att branda att man åker SAS Irland och inte SAS. Står detta överallt.
Intressant, tack! Vad var det för nationalitet på kabinpersonalen? Någon skandinavisktalande person?

Intressant också med branding. Vad kan ligga bakom det?
 
Intressant, tack! Vad var det för nationalitet på kabinpersonalen? Någon skandinavisktalande person?

Intressant också med branding. Vad kan ligga bakom det?

Alla var från UK, både Irland och England. Ingen skandinavisk från vad jag kunde se/höra. Piloterna var tydligt brittiska också.
 
Flög SK 525 ARN-LHR förra veckan och SK532 tillbaka till ARN några dagar senare. Båda flögs av SAS Ireland. Största skillnaden var som nämnts besättningen. Om jag förstod rätt var alla baserade på Heathrow men verkade ha lite olika nationaliteter. Dock ingen Skandinav vad jag kunde uppfatta. Men alla pratade mycket bra engelska även om en styrman hade lite spansk accent.

Menyn var exakt lika som hos moderbolaget liksom inflight magazine och Tax free shopping. I det stora hela en bra upplevelse med bra service. Men jag tyckte ändå det var en lite konstig känsla utan skandinavisk besättning faktiskt.
 

mylabel

Medlem
De håller på anställa EX-skandinavisk talande crew i alla fall så det lär ta ett tag innan vi får höra skandinaviska språk på planet. Få se hur det blir med det, kan tänka mig att det är svårt att hitta ex-crew som vill flytta till London med låga lön och höga levnadskostnad.
 

Sebbef83

Medlem
Flög CPH - LHR den 25e december som flögs av SAS Ireland. Vad jag kunde höra var två av cabin crew spanjorer. Överlag bra service, dock konstigt utan skandinavisk cabin crew.
 
Toppen