Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Zodde

Medlem
Gav bort Guldkort till min dotter. Hon bekräftade på sin EuroBonus sida och då får givaren (jag) ett bekräftelsemail ...
Profilen uppdaterades omgående


Hon kan dock inte i sin tur ge bort ett Silverkort, vilket man kanske skulle kunna tro som Guld-innehavare...
 
Last edited:

EBGGOT

Medlem
Gav bort Guldkort till min dotter. Hon bekräftade på sin EuroBonus sida och då får givaren (jag) ett bekräftelsemail ...
Profilen uppdaterades omgående


Hon kan dock inte i sin tur ge bort ett Silverkort, vilket man kanske skulle kunna tro som Guld-innehavare...


Hur gör man????
 

När jag sitter och läser SAS presentation av nivåerna här, så är det nästan omöjligt att se någon som helst skillnad på Gold & Diamond.
Den enda skillnaden man kan läsa sig till är att man kan ge bort ett Guld kort istället för ett Silver kort.

Visst, som EBD borde man ju ha högre prioritet, men det står inte särskilt tydligt någonstans. Tycker det är lite tamt med fördelar för EBD, så jag hoppas att SAS kommer med något mer snart som officiellt skiljer EBG & EBD eller att det blir betydligt mycket bättre bemötande, service, lite upgrades etc som man märker av som Diamond. För om det inte, så är det ju inte direkt någon nivå man kommer sträva efter om det inte gör någon större skillnad i praktiken eller ger betydligt fler fördelar än Guld.
Att man kan köpa bonus resa till USA för 160K poäng är ju inte någon jätte fördel heller, klart kul att ha bättre tillgång till Bonus resor, men ingen "deal breaker" ;)

Som sagt, det ska bli spännande att se vad det blir av detta i praktiken. :)
Själv ligger jag på 130K bas points nu, men står fortfarande GOLD på min profil, borde väl bli uppdaterat under dagen. Ser även fram emot att se hur EBD kortet ser ut i verkligheten.
 

gusten

Medlem
Har gett upp EBD ambition - kvalperioden löper ut den sista Juni och jag har bara 64000 points. har börjat flyga AY/OW istället. Tycker inte EBD verkar vara värt besväret heller?
 
Det står att jag är Gold på min profil både på hemsidan och appen fast jag fick mail ett tags sen från Eurobonus att jag kvalificerat mig som Diamond. Snart blir jag sur och arg... :confused: Eller räcker inte 120 avgångar under Eurobonus året för mig. Min kvalificering period är februari - januari som informerat skall detta godkännas med. Nu Tommy blir ledsen.
 
Det står att jag är Gold på min profil både på hemsidan och appen fast jag fick mail ett tags sen från Eurobonus att jag kvalificerat mig som Diamond. Snart blir jag sur och arg... :confused: Eller räcker inte 120 avgångar under Eurobonus året för mig. Min kvalificering period är februari - januari som informerat skall detta godkännas med. Nu Tommy blir ledsen.

Samma här och verkar vara så för många. Jag räknar med att de håller på och uppdatera system och det tar sin tid.
Du har i det minsta fått ett brev där det står att du är Diamond... Så du vet ju att du är garanterad det. ;)
 

Jakob K

Medlem
Det står att jag är Gold på min profil både på hemsidan och appen fast jag fick mail ett tags sen från Eurobonus att jag kvalificerat mig som Diamond. Snart blir jag sur och arg... :confused: Eller räcker inte 120 avgångar under Eurobonus året för mig. Min kvalificering period är februari - januari som informerat skall detta godkännas med. Nu Tommy blir ledsen.

Hehe, ja du om nån har ju förtjänat ett EBD i egenskap av världens mest SAS-vänliga person.
 
Last edited:
Toppen