Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jacob, 1 April 2014.

1. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    C2BE3D0A-82D8-4E0D-9F36-13B62B31C915.jpeg

Ännu en «enhancement» då priset för oss EBD dubblas för SAS MC Premium kortet ser jag.

Sällsynt dålig timing då plus inte ger någonting extra nu utan servering. Jag har också svårt att se framgångsmetoden med att fokusera sparandet på sina vanligtvis mest frekventa kunder.

2. bhen

bhen Medlem

Jag fick precis brev om prishöjningen för Diamond.

Tror jag med det säger upp kortet, 1495kr blir svårmotiverat med nuvarande läge där det knappt går att använda poäng ändå.

Brandforce gillar detta.
  3. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En liten fråga på detta med reducerad årsavgift.
    Avgiften man betalar vid årsskiftet (31:e december) är det för hela nästa år eller för året du haft kortet?
    Jag har precis blivit EBD och senast jag pratade med SEB kundtjänst skulle halva avgiften dras av automatiskt, innebär det att jag ska få tillbaka ~750kr nu eller missar jag denna halva priset dealen helt?

4. Myllys35

Myllys35 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SEB gör ju tvärt emot Amex här, riktigt uselt. De borde ju snarare komma med någon kampanj eller bjuda på en del av årsavgiften.

Dags att klippa kortet nu, det är ändå ytterst få tillfällen när Amex inte fungerar. Om fler här gör samma sak nu och röstar med fötterna kanske de kan inse sitt misstag - blir ett mejl till kundtjänst plus en uppsägning.

5. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker fortfarande priset är bra för flypremium förmånen! Sen är det såklart alltid trist när saker blir mindre förmånligt. Jag har inte kortet för att i huvudsak komplettera Amex vid inköp utan just för flypremium, det går att räkna hem rätt snabbt om man använder det frekvent. (Hade fyra eller fem longhaul bonusresor med flypremium förra året).

Mikael Stillman gillar detta.
  6. Tonton

Tonton Medlem

Jag betalar min avgift i Juli - så det är individuellt när kostnaden dras. Beror helt och hållet på när du skaffade kortet.

Kommande året.

Man får inte tillbaka något.

Vid förnyelse av kortet betalar man den årsavgiften som man ska ha.
    EBD betalar 750kr i årsavgift, alla andra 1495kr. Från och med 15 augusti så betalar också EBD 1495kr vid förnyelse.

Doctor-X gillar detta.
  7. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    What what :eek: har missat detta totalt.

8. mha321

mha321 Medlem

Jag håller helt med. Räcker ju i princip med en longhaul i business för att räkna hem årsavgiften.

Däremot faller det snabbt I värde om man inte kommer upp i högsta nivån. Men jag misstänker att det är relativt sätt stort överlapp mellan de som är EBD och de som kommer upp i högsta nivån. Och dessutom kanske har Amex för att dra in poäng den vägen också. I och med att de räknar poäng oberoende av hur de kommer in, inte bara spend på mc, så kan det nog vara rätt många förlustaffärer bland kunderna i det segmentet.

Nu har jag själv min betalning i slutet av juni, så jag borde inte drabbas förrän om ett år. Och med lite tur så har de ändrat sig till dess :) men om jag drabbades nu skulle jag nog behålla kortet ändå - enda anledningen att inte göra det vore alla covid-begränsningar, och inte priset I sig.

LarsCph, Doctor-X, emj84 och 1 annan gillar detta.
  9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Scroll upp 6 inlägg så har du skärmdump på denna info.

10. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Tonton

Svar från SAS MC kundtjänst:
    upload_2020-6-19_9-11-26.png

Lite sista chansen för reducerad avgift, alltid något och jag är nöjd :)

stopover, M.K, Tonton och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!