Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Dr. Miles

Expert
Är jag blind, hittar bara kvalificeringsperiod.

Inte någonstans om när statusen går ut.
Om du inte har kvalifcerat dig till EuroBonus Silver, Gold eller Diamond under nuvarande kvalificeringsperioden, din status giltighetstid går ut 3 månader efter kvalificeringsperioden.

T ex säg att kvalificeringsperiod är 01 Jan-31 Dec.
Om du inte tjänar ihop EuroBonus Silver, Gold eller Diamond* fram till 31 dec i år, slutar nuvarande status att gälla 31 mar 2017.

* Softlanding till en lägre nivå är en annan sak.
 

Impendill

Medlem
Skärmavbild 2016-09-21 kl. 20.17.36.png


Jag borde alltså ha statusen till och med juli 2017? utan att göra något?
Jag har kvalificerat mig till Diamond precis i denna månaden.
 

Timmy

Medlem
Jag är på väg att få guldstatus och funderar efter att jag har fått guld börja arbeta mot att nå diamant under nästa kvalificeringsperioden.

Märker ni att det är stor skillnad i bemötande från SAS beroende om ni har guld eller diamond? dvs blir ni uppgraderade när ni har varit diamond, eller har det hänt med guld också?

För fördelarna med diamond är inte så stor skillnad från guld, men jag hoppas att Eurobonus 3.0 gör det bättre.
 

mha321

Medlem
Just Courtesy Upgrade på longhaul är en av de saker där Diamond faktiskt gör skillnad. Och jag kan tänka mig att antalet op-ups där har blivit ännu färre för Gold än det var en gång i tiden, och det har aldrig varit mycket.

Bemötandet i sig är det bara i undantagsfall skillnad på.
 

Funcadelic

Medlem
Just Courtesy Upgrade på longhaul är en av de saker där Diamond faktiskt gör skillnad. Och jag kan tänka mig att antalet op-ups där har blivit ännu färre för Gold än det var en gång i tiden, och det har aldrig varit mycket.

Bemötandet i sig är det bara i undantagsfall skillnad på.

Och så verkar det som att skillnaden ska öka när Eurobonus 3.0 lanseras
 
SAS IT är ibland till ens "fördel". Ramlade ur Diamond i maj, men EBD-prefixet hamnar fortfarande i bokningar (ja också på de gjorda efter det). Flera gånger har Cabin crew, de gånger de har ipaden med pax-datan, kommit och tagit i hand och gratulerar till att man flyger i snitt 90 SAS-legs per år. Otroligt nog även på Jet Time. Ska noteras att jag aldrig varit över 65 under någon rullande 12-månaders period. Humor. Men nu är det snart tillbaka, en resa till så är det berättigat.
 
Toppen