Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

sembl

Medlem
Står EBG ännu på mig men det kanske hinner ändras under dagen. Har flygning tillbaka till Schweden imorgon via CPH och till DUB på fredag via OSL. ska bli spännande och se om det är någon som helst skillnad.
 

fcx

Medlem
Intressant att det kommit upp info om EBD, hittar genast några intressanta nyheter:

* Tidigare var det utlovat TVÅ extra bagage som EBD (och EBG), men det verkar redan vara borttaget:
I SAS Go, 2x23 kg kostnadsfritt bagage på flygningar med SAS, Wideroe (Economy) och Estonian Air** (Economy).
I SAS Plus, 3x23 kg kostnadsfritt bagage på flygningar med SAS, Wideroe (Flex) och Estonian Air** (Flexible Economy).
I SAS Business, 3x32 kg kostnadsfritt bagage på flygningar med SAS, Wideroe (Full Flex) och Estonian Air** (Business).

* I familjekvoten på lounge och fast track får man nu även ta med egna föräldrar
 

joemume

Medlem
Intressant att det kommit upp info om EBD, hittar genast några intressanta nyheter:

* Tidigare var det utlovat TVÅ extra bagage som EBD (och EBG), men det verkar redan vara borttaget:

Precis, jag har en pappers-flyer från SAS där det tydligt och klart står 3 bagage i GO för Diamond. Undrar om detta bara är ett typo på websidan, eller om de tagit bort en förmån redan innan den är lanserad...?
 

Gralq

Medlem
Är det någon av er med Diamond som har testat få fram de extra bonusplatserna? Och sett vilket ev. poängpåslag det är?
 
Någon som får fram bonusplatser överhuvudtaget? Kollar long haul till USA i höst sen en tid tillbaka och häromdagen försvann alla platser....
 

OLN

Medlem
Hur ser det ut med tillgång & priser på bonusresor med diamantstatus..?
Har själv fortfarande guld trots 100k+ poäng...
 

ski

Medlem
Skulle logga in för att ge bort ett kort. Får ett okänt fel uppstod prova om en stund igen. Jag har anmält detta till SAS och fått svar att man jobbar med detta. För att ge bort ett kort loggar du in på den EB sida och väljer Eurobonus- Ge bort ett Europbonuskort. Det finns villkor att läsa där och det skall vara vän eller familjemedlem som man känner personligen. Kortet gäller ett år.
Kolla gärna flysas.com för de verkar ligga lite före där med info.
 
Står Diamant sen tidigt imorse, trevligt.

En fråga om att ge bort ett guldkort. Hur länge gäller kortet som man ger bort? Gäller det att tänka taktiskt på något sätt? Ska ge bort till en person vars kvalificeringsperiod slutar 30 juni. Om jag gör det nu betyder det då att EBG förfaller redan 30 juni? Eller är det innevarande kvalificeringsperiod plus nästkommande?

Enligt den killen jag pratade med hos SAS kundtjänst skall det gälla innevarande period + nästa
 

magost

Medlem
Är det någon som kom över 100k tack vare "fast-track to gold" kampanjen som har blivit Diamond ännu?
 
Toppen