Senaste nytt

Den sjungande flygvärdinnan på SAS

mry

Medlem
Man kanske ska skriva ett brev till sas och fråga vilken flygning man ska åka med för att få höra henne sjunga? ;)
 

agehall

Medlem
Man kanske ska skriva ett brev till sas och fråga vilken flygning man ska åka med för att få höra henne sjunga? ;)

Om man har högre status i RCI's Crown Anchor så tror jag man får access till crew manifests på kommande kryssningar. Man får iaf veta vilken kapten som ska köra vilken båt. Det kanske vore något för SAS..
 

fcx

Medlem
Ikväll blev det skönsång igen, SK 019 LLA-ARN. Först flyttade hon runt passagerna i kabinen så att många som satt på mittsäten slapp det. Inför landning, när solen gått ner och ljuset släckts kom sången igång. Mycket uppskattat.
 
Ikväll stötte jag på henne för första gången på SK 1484 OSL-ARN. Faktiskt en riktigt trevlig upplevelse. Och jag fick möjlighet att applådera på ett flygplan utan att behöva skämmas ihjäl...!
 
Dagarna innan jul 2011. Skulle från OSL till KLR via ARN. Lite snöigt och allmänt julmysigt överallt. Hur som helst.
Boarding enligt tidtabell för denna kvällsflygning mot Kalmar. SAS kör ju inte alltid jetkärror mellan ARN och KLR, men den sista på torsdagar är just en sån avgång. Denna avgång var ju också lite speciell, eftersom det var sista flighten mot Kalmar innan jul.
Och det är det som kommer nu som gör att hjärtat slår lite extra hårt för SAS.

Vi står vid gaten, redo för avfärd mot KLR, tror alla. Men eftersom vi saknade några passagerare från anslutande plan (bland annat Lufthansa) så tar Gen Permert och berättar för alla att vi dessvärre måste vänta 20-25 minuter på inkommande plan, eftersom SAS gärna vill att alla ska komma hem till jul. Ingen protesterar, utan tycker bara det är fint gjort och vi vet ju alla att vi ändå kommer landa i tid på KLR.
Ca 20-25 minuter senare dyker en grupp stressade , men otroligt glada människor upp, och vi kan äntligen starta motorerna. Kabinen släcks ner och Gen Permert sjunger en julsång och önkskar alla en trevlig resa. Applåder och leende från samtliga.
Resan till Kalmar tar endast 35 minuter och när vi landar på KLR önskar hon alla en riktigt god jul från hela SAS. Återigen applåder och några kramar om henne innan de går av.

Vackert.
 

telelina

Medlem
Flög SK1430 från CPH till ARN idag. Fick den sjungande flygvärdinnan. En kvinna som presenterade det kalla vädret på destinationen på ett mycket värmande sätt. Hela kabinen apploderade när hon sjungit "Que Sera, Sera (Whatever Will Be, Will Be)" klart. Kändes som många saknat att få applodera (sedan chartertiden?) och att det var lite förlösande :D Stämningen höjdes i kabinen och jag vet att åtminstone jag saknat att få ge en applåd ända sedan vi åkte sista MD80-flighten. ;-)
 
Toppen