Senaste nytt

Den sjungande flygvärdinnan på SAS

ski

Medlem
Vilka sånger har hon sjungit när ni varit ombord? Jag är ej helt säker på att det varit samma person, men de två gånger det hänt mig (CPH-ARN och ARN-MUC) har det varit Moon River och nån julsång som jag för för allt i världen inte kan komma ihåg.
Har varit When you smile och Kaffetåren de två gånger jag flugit med henne som purser.
 
Va lustigt. För det var på den sträckan jag hörde henne också.
Var 1-2 dagar före jul och sista flygningen in till UME. Hade dagarna innan haft ett par riktigt lång sträckor så såg fram emot AMS-ARN-UME som PAX så man fick slummra lite. Det var kanske 30-40 personer ombord och när hon drog en godnatt visa innan landning så var det faktiskt lite magiskt...och sedan fick vi julklappar av SAS...
 

jsn

Medlem
Hörde en sjungande flygvärdinna på rutten LHR-ARN, tror det var 3/2-12 men är inte helt säker på datumet. Då sjöng hon en liter kärleksvisa som jag inte minns namnet på. Väldigt trevligt och det lät så bra som PA-systemet tillät, det var på 737-600 så det lät iaf bättre än om det varit på en MD-80...
 

extacn

Medlem
PA-systemet på Fokker F28 var överlägset rörande ljudkvalité. När Linjeflyg började använda B737-500 1990 så var det väldigt påtagligt när typerna blandades.
 
Toppen