Senaste nytt

Delta Airlines återupptar Stockholm-New York JFK

gusten

Medlem
Ja annars får de svårt att slåss med UA's produkt, som dessutom går till EWR=trevligare än JFK.
 

Jacob

Medlem
Och idag är det nypremiär för Deltas linje från Stockholm Arlanda till New York JFK. Flyglinjen kommer att trafikeras under sommaren 2013 med sex avgångar per vecka i juni, fem avgångar per vecka i juli och fyra avgångar per vecka i augusti. Flygplanstypen är en Boeing 757-200 med plats för 170 passagerare.

Flyget avgår klockan 14.20 från Arlanda med ankomst till New York JFK klockan 16.50. Returen går klockan 21.45 från New York med ankomst till Arlanda klockan 12.20.

Under sommaren 2012 flög Delta nästan 35 000 passagerare mellan Sverige och USA, enligt uppgift med en genomsnittlig kabinfaktor på 92% på sträckan.
 

Tomas K

Medlem
Någon som ska flyga med Delta på sträckan under sommaren?

Lyckades lotta hem en vinstresa till LA nästa söndag, så åker med Delta via JFK.

Tyvärr Economy Comfort, men man kan inte få allt.

Någon som åkt i dessa förut, har aldrig åkt narrowbody på så "lång" resa, men får känslan av att det blir trångt.
 

gusten

Medlem
Någon som åkt i dessa förut, har aldrig åkt narrowbody på så "lång" resa, men får känslan av att det blir trångt.

Nja, det är ganska OK med 757 tycker jag. Har iofs bara testat UA (gamla Conti) och Icelandair. Lite förvånad - hade väntat mig en 767 från DL på sträckan. Hoppas de har snäppt upp sitt IFE - det var inte länge sedan mina barn klagade över skärmar i taket mellan CPH-ATL.
 

Senator

Moderator
"Narrow-Body" som 757-200ER funkar ok tycker jag om man är i affärsklass. Dock skulle jag ha svårt med detta i ekonomiklass; det finns liksom ingen plats att göra av sig...
 

Randy Marsh

Medlem
Varför flyger så många amerikanska flygbolag narrowbodies (oftast 757) till sina europeiska destinationer, medans de europeiska flygbolagen stort sett enbart använder sig av widebodies till USA? Mindre efterfrågan USA-Europa än Europa-USA, eller är det bara så att väldigt få europeiska flygbolag köpt narrowbodys med tillräcklig range som just 757?
 

Dr. Miles

Expert
Varför flyger så många amerikanska flygbolag narrowbodies (oftast 757) till sina europeiska destinationer, medans de europeiska flygbolagen stort sett använder sig av widebodies till USA? Mindre efterfrågan USA-Europa än Europa-USA, eller är det bara så att väldigt få europeiska flygbolag köpt narrowbodys med tillräcklig range som just 757?

Jag antar att det inte finns tillräckligt kundunderlag för Boeing 757 flygning inom Europa.
 
Toppen