Senaste nytt

Delbetala SAS resa med poäng

sungtae

Medlem
Går det att skicka boardingkorten till andra FFP? Om det verkligen är vanliga bokningsklasser så borde dom ju inte bry sig om hur biljetten är betald, eller?
 
Del betala med poäng ?

Hej.

Jag tänkte bjuda frugan och hennes kompisar på en weekend till NY till våren och kollade upp om det gick att boka poängresa till vilket det inte gjorde den helgen jag hade planerat.

Dock så har jag hört att det ska gå att delbetala med poäng ( har inte sett hur man gör detta dock ) men räknas en sådan resa som betald biljett el bonusresa ?

För det finns gott om " vanliga " biljetter dom dagarna jag hade tänkt att dom skulle åka men inga platser för bonusresor.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har hört att det är mycket dålig "Burn ratio" och man inte får EB poäng när man delbetalar med EB poäng oavsett klass.
 

agehall

Medlem
Det är skitdålig burn-ratio på dessa biljetter. Har för mig att det är ungefär fyra gånger så dyrt som vanliga award-biljetter, i poäng räknat.

Om du börjar med att boka en bonusresa, så kommer du att se en banner ovanför veckokalendrarna där du väljer exakt vilken biljett du vill ha som säger "Alla biljetter i vårt utbud kan delbetalas med poäng!". Klickar du på den så kan du se hur det funkar och välja hur många poäng du vill lägga in i potten.

Resan kommer dock att räknas som en bonusresa, så det blir inga intjänade poäng från den.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag förstår inte varför SAS inte ger poäng på delbetalda med poäng biljetter.
Det är trots allt bokas i ursprunglig bokningsklass och inte i X(eco) eller I(Biz), eller hur?
 

Roger J

Medlem
Ja, dessa resor bokas i vanliga bokningsklasser men får någon sorts "flagga" i bokningssystemet som hindrar poängintjäning.
 

sungtae

Medlem
Då är det teoretiskt kan man kreditera de flighterna till andra program. Man förlorar ändå ingenting genom att försöka.

Det finns en annan tråd på samma tema där jag undrade detta också. :)

Går det att skicka boardingkorten till andra FFP? Om det verkligen är vanliga bokningsklasser så borde dom ju inte bry sig om hur biljetten är betald, eller?

Läge att slå ihop de trådarna kanske :p
 
tack för ihopslagningen av trådar..visste att ämnet varit på tapeten tidigare.

Men min fråga är även om det är en dålig affär,blir urvalet av avgånger fler om jag delbet med poäng ?
Anses det vara en bonusresa el vanlig resa ?

För det finns gott om biljetter på dagarna jag tittar på om jag söker vanliga biljetter men inte när jag söker bonusresor.

så med delbet blir det en vanlig biljett el bonusresa ?
 
Toppen