Senaste nytt

Delayed flight pga tekniskt fel, som sedan inte blev tekniskt fel...

Alexander P

Medlem
Har samma problem, hade en Norwegian flygning från Umeå till Arlanda förra månaden. Maskinen var 2 h sen så bokade en flygning med SAS istället. Ansökte efter resan på Norwegian.se och fick idag följande svar:

Takk for at du kontakter oss med ditt krav. Vi beklager lang behandlingstid og takker for din tålmodighet.

Norwegian flyvning DY4016 (UME-ARN) 15.11.2019 ble dessverre forsinket med 2 timer og 5 minutter på grunn av en uregelmessighet ved en tidligere avgang i vårt nettverk som hadde en direkte konsekvens på denne flyvningen. Den opprinnelige flyvningen ble påvirket av en inspeksjon av flymaskinen for en mulig teknisk feil. Inspeksjonen avdekket ingen tekniske feil og flymaskinen ble godkjent for operasjon uten behov for å skifte tekniske komponenter. Denne uregelmessigheten ble forårsaket av ekstraordinære omstendigheter som ikke kunne ha vært unngått, selv om alle rimelige tiltak ble iverksatt.

I dette tilfellet, kan vi dessverre ikke imøtekomme forespørsel om refusjon av kostnader, da vi ikke er pliktig til å dekke slike utgifter. For ytterligere informasjon vedrørende det juridiske grunnlaget for vedtaket, vennligst se nedenfor**.

Vi beklager de ulempene denne uregelmessigheten har medført, men håper at vi til tross for dette vil få gleden av å ønske velkommen ombord ved en senere anledning
.


Vad kan man göra?
 

Bryant

Medlem
Jag har samma problem. Bekräftat flygplansfel, som blir väder på annan ort som blir ingen ersättning... Orkar inte med detta.


Takk for at du kontakter oss med ditt krav. Vi beklager lang behandlingstid og takker for din tålmodighet.

Norwegian flyvning DY4014 (UME-ARN) 30.07.2019 ble dessverre kansellert på grunn av en uregelmessighet ved en tidligere avgang i vårt nettverk som hadde en direkte konsekvens på denne flyvningen. Den opprinnelige flyvningen ble påvirket av dårlige værforhold. Denne uregelmessigheten ble forårsaket av ekstraordinære omstendigheter som ikke kunne ha vært unngått, selv om alle rimelige tiltak ble iverksatt.

Vi kan ikke imøtekomme kravet om kompensasjon da flygningen var kansellert grunnet ekstraordinære omstendigheter. Dette er i henhold til EU- forordningen 261/2004 artikkel 5(3).

I dette tilfellet vil vi refundere følgende utgifter:

- Norwegian-billett: tilbakebetales til kredittkort i din Norwegian bestilling

Dessverre kan vi ikke imøtekomme forespørsel om refusjon av de andre kostnadene, da vi ikke er pliktig til å dekke slike utgifter. For ytterligere informasjon vedrørende det juridiske grunnlaget for refusjon av økonomiske tap i forbindelse med en forsinkelse eller kansellering, vennligst se nedenfor*.

Vi beklager de ulempene denne uregelmessigheten har medført, men håper at vi til tross for dette vil få gleden av å ønske velkommen ombord ved en senere anledning.

Med vennlig hilsen,
Theresa
The Customer Relations Team



Takk for at du kontakter oss igjen.

Informasjonen gitt på tidspunktet for avreise er basert på fakta kjent på det tidspunktet. I Customer Relations har vi muligheten til å undersøke videre og gi den bekreftede årsaken for uregelmessigheten til kunden. Årsaken i vår tidligere korrespondanse er korrekt og bekreftet.

Norwegian følger EU direktiv 261/2004 for behandling av passasjerers rettigheter i forbindelse med uregelmessigheter i luftfarten. Som tidligere beskrevet kan forpliktelser være begrenset eller bortfalle i tilfeller der en hendelse er forårsaket av ekstraordinære omstendigheter som ikke kunne vært unngått selv om alle rimelig tiltak var truffet. På bakgrunn av dette kan vi ikke gjøre om på vårt vedtak i denne saken.

Norwegian informerer videre om din mulighet til å anke vårt vedtak til de nasjonale klageorgan. Dersom du velger å gjøre dette, må du henvende deg til klageorganet i landet der uregelmessigheten oppstod. Kontaktinformasjon finner du på følgende web-adresse: Air | Mobility and Transport

Vi beklager igjen de uleiligheter dette har medført for deg, men håper til tross for dette at vi vil få gleden av å ønske deg velkommen ombord på Norwegian sine flygninger ved fremtidige reiser.
 

011430121

Medlem
@Bryant har kompis som från LAX blev över 6 timmar sena (finns en tråd om detta) han gick till ARN när Norwegian inte betalade ut 3x600€, han hade sina grabbar med sig.
I ARN så fick han rätt till ersättning. Kom ingen ersättning, han skickade in till Norwegian att han skulle lämna detta till tingsrätten, tre dagar efter satt det 18000kr på kontot! Han orkade inte bråka om de ca 1500kr som han ytterligare skulle haft.
 
Toppen