Min flight med Norwegian blev dessvärre försenad då de uppgav att de upptäckt ett tekniskt fel på planet så de fick rekvirera nytt plan som vi fick åka med och kom fram 3 timmar och 19 min sent. Så jag sökte ersättning enligt EU-förordning 261/2004. Men fick detta svar:
"Norwegian flyvning DY820 (OSL-ARN) 08.11.2019 ble dessverre forsinket med 3 timer og 19 minutter på grunn av en inspeksjon av flymaskinen for en mulig teknisk feil. Inspeksjonen avdekket ingen tekniske feil og flymaskinen ble godkjent for operasjon uten behov for å skifte tekniske komponenter. Denne uregelmessigheten ble forårsaket av ekstraordinære omstendigheter som ikke kunne ha vært unngått, selv om alle rimelige tiltak ble iverksatt.
Dessverre kan vi ikke imøtekomme ditt krav om kompensasjon, da denne avgangen ble forsinket som følge av forhold som utgjør ekstraordinære omstendigheter.
I noen tilfeller vil passasjerer ha rett til kompensasjon når uregelmessigheten skyldes en teknisk feil. Dette er i henhold til domstolsavgjørelsen i C-257/14 van der Lans, hvor en teknisk feil som medfører utskiftning av en komponent kan anses for å være innenfor flyselskapets kontroll og dermed gi rett til kompensasjon.
I dette tilfellet, ble ingen teknisk feil funnet og ingen komponenter ble skiftet. van der Lans-dommen er derfor ikke anvendelig og vi kan dessverre ikke imøtekomme krav om kompensasjon.
Vi beklager de ulempene denne uregelmessigheten har medført, men håper at vi til tross for dette vil få gleden av å ønske velkommen ombord ved en senere anledning.
Med vennlig hilsen,
The Customer Relations Team"
Någon chans att överklaga och få ersättning ändå?
"Norwegian flyvning DY820 (OSL-ARN) 08.11.2019 ble dessverre forsinket med 3 timer og 19 minutter på grunn av en inspeksjon av flymaskinen for en mulig teknisk feil. Inspeksjonen avdekket ingen tekniske feil og flymaskinen ble godkjent for operasjon uten behov for å skifte tekniske komponenter. Denne uregelmessigheten ble forårsaket av ekstraordinære omstendigheter som ikke kunne ha vært unngått, selv om alle rimelige tiltak ble iverksatt.
Dessverre kan vi ikke imøtekomme ditt krav om kompensasjon, da denne avgangen ble forsinket som følge av forhold som utgjør ekstraordinære omstendigheter.
I noen tilfeller vil passasjerer ha rett til kompensasjon når uregelmessigheten skyldes en teknisk feil. Dette er i henhold til domstolsavgjørelsen i C-257/14 van der Lans, hvor en teknisk feil som medfører utskiftning av en komponent kan anses for å være innenfor flyselskapets kontroll og dermed gi rett til kompensasjon.
I dette tilfellet, ble ingen teknisk feil funnet og ingen komponenter ble skiftet. van der Lans-dommen er derfor ikke anvendelig og vi kan dessverre ikke imøtekomme krav om kompensasjon.
Vi beklager de ulempene denne uregelmessigheten har medført, men håper at vi til tross for dette vil få gleden av å ønske velkommen ombord ved en senere anledning.
Med vennlig hilsen,
The Customer Relations Team"
Någon chans att överklaga och få ersättning ändå?