Senaste nytt

Delar av bokning försvunnen, varför?

Tjena, jag bokade en resa med Travelstart tidigare idag (runt lunch) med två bolag i Oneworld.

Det gäller en enkelresa till Chennai, Indien från Köpenhamn via London och Colombo den 24 juni, utförd av BA och SriLankan Airlines. CPH-LHR (BA) LHR-CMB-MAA (UL).

När jag kontrollerar resan på mitt inlogg på BAs hemsida direkt efter bokning, med given booking reference, får jag upp samtliga tre flighter.

Nu på kvällen går jag återigen in på mina sidor hos BA och endast första benet (CPH-LHR) syns, även på checkmytrip.com dyker bara CPH-LHR upp. Jag har aldrig upplevt att detta hänt tidigare, bör jag vara orolig?

Allt gott,

Gustaf
 

nota bene

Medlem
Att det försvinner är lite märkligt. Skulle nog ringa och dubbelkolla vad som egentligen biljetterats...

Att t.ex. BA inte känner av AA-operated legs på en bokning på AA-stock är normalt (även om man krediterar BAEC), så det skulle jag inte oroa mig över i ditt fall, men om den först har visat det och sedan inte är det i alla fall värt att undersöka.
 
Att det försvinner är lite märkligt. Skulle nog ringa och dubbelkolla vad som egentligen biljetterats...

Att t.ex. BA inte känner av AA-operated legs på en bokning på AA-stock är normalt (även om man krediterar BAEC), så det skulle jag inte oroa mig över i ditt fall, men om den först har visat det och sedan inte är det i alla fall värt att undersöka.

Yes, det skumma var att det stod "Confirmed" på samtliga flights (när jag fick upp hela bokningen) det borde väl tolkas som att biljetteringen har gått igenom?
 
Troligen, men skulle nog dubbelkolla med resebyrån (alt. flygbolagen). Har du fått någon e-ticket?
Det löste sig, fick en ny booking reference idag (utan att jag berättat om problemet eller varit i kontakt med resebyrån) där alla flights finns med. Hursom rätt märkligt, jag har inte varit med om något liknande tidigare.
 
Toppen