Senaste nytt

Del 2 av En annorlunda semester: 31 flyg på 9 dagar ... i ekonomiklass på Skyteam

klockren reseberättelse..jag slutade flyga Air Froglegs för väldigt länge sen efter månader av samma sunkiga service och snorkig personal m.m jag skrev till och med ett klagobrev direkt till Air France högsta chef då jag hittade hans visitkort liggandes i en stol i loungen :) han var verkligen inte nöjd med att jag mailade honom direkt med klagomål då han ansåg att air france hade högsta service..alltid på alla sina flyg :) jo tjena..
 

rob74

Medlem
<blockquote><strong>TorbjornMieden;26343 wrote:</strong> klockren reseberättelse..jag slutade flyga Air Froglegs för väldigt länge sen efter månader av samma sunkiga service och snorkig personal m.m jag skrev till och med ett klagobrev direkt till Air France högsta chef då jag hittade hans visitkort liggandes i en stol i loungen :) han var verkligen inte nöjd med att jag mailade honom direkt med klagomål då han ansåg att air france hade högsta service..alltid på alla sina flyg :) jo tjena..</blockquote>
<br />
Hm, ja HAN får säkert högsta tänkbara service på alla SINA flygningar med AF. I övrigt så kanske han har rätt i att de har högsta service - utgått från var de lägger ribban, dvs då alltså lägre än vad de borde efter vad jag läst här. Har "tyvärr" inga egna erfarenheter av bolaget. Men bara mina erfarenheter av CDG (och då har jag varit där mååånga gånger - tack och lov utan att ha anslutningar) ger mig rysningar.
 

ARN-MIA

Medlem
Hoppas du har möjlighet att skriva en liten mer ingående guide på hur du har lyckats med detta samt vilka verktyg du har använt.<br />
<br />
Vad skulle en liknande resa gå på i business?
 

majer

Medlem
Fantastiskt - igen. Skulle gärna göra något liknande, men kanske med lite längre pauser emellanåt. Kroppen blir ganska mör efter många timmar i ekonomisäten, eller?<br />
En undran dök upp under läsningen, vad svarar du immigration när de frågar "purpose of stay"?
 

Gnopps

Medlem
<blockquote><strong>majer;26458 wrote:</strong> Fantastiskt - igen. Skulle gärna göra något liknande, men kanske med lite längre pauser emellanåt. Kroppen blir ganska mör efter många timmar i ekonomisäten, eller?<br />
En undran dök upp under läsningen, vad svarar du immigration när de frågar "purpose of stay"?</blockquote>
Även om jag väger mer än jag önskar är jag fortfarande smal nog att sitta rätt bekvämt i ekonomistolar, förutom de som Air France hade inom Europa.<br />
<br />
I immigrationen svarade jag ärligt. På mina tidigare sådana här resor har jag gjort samma och det har alltid gått bra, de blir ofta nyfikna.<br />
<br />
<blockquote><strong>SocialAdept;26643 wrote:</strong> Vad blev cpm för en sån här resa`?</blockquote>
Flygen kostade omkring USD 0,038 per mile (CPM). Meningen var dock inte att klocka så många mil som möjligt utan segment och där är kostnaden EUR 32 per segment eller EUR 38 per statusgrundande segment.
 

Senator

Moderator
<blockquote><strong>Concorde;26275 wrote:</strong> Take a Chance, Fly Air France ;)<br />
Bra jobbat Gustav. Instämmer med Senator om att göra det i Business/First. Finns en OW points run i First och Business Senator. Sugen?</blockquote>
<br />
När? Jag har redan fått ihop mina 800 TP mellan 1 nov och 1 mar :cool: har du förslag på resrutt? Kan vi strunta i att anlända 23:00 och åka 06:00 nästa morgon, men anlända 18:00 och åka 10:00? :rolleyes:
 
Toppen