Senaste nytt

Dejtat fyra månader. Dags att bjuda på bonusresa Eurobonus - Men var?!

RasmusN

Medlem
Mina goda vänner.

Undertecknad är berusad, dock ej av alkohol.

Jag skulle vilja bjuda na' på en resa till värmen och kust. Men goda middagar och mystiska kvällar tillsammans.

Kostnaden för resan är tanken att EB får stå för, medan jag betalar hotell och mat.
Tanken var först palma Men det vore ju kul att få till lite mer upplevelse just i kabinen och lounger också.

Jag är relativt ovan vid resandet jämfört med många andra här. Och hoppas således på lite vägledning.

Evigt tacksam, R.
 

ante_77

Medlem
Mina goda vänner.

Undertecknad är berusad, dock ej av alkohol.

Jag skulle vilja bjuda na' på en resa till värmen och kust. Men goda middagar och mystiska kvällar tillsammans.

Kostnaden för resan är tanken att EB får stå för, medan jag betalar hotell och mat.
Tanken var först palma Men det vore ju kul att få till lite mer upplevelse just i kabinen och lounger också.

Jag är relativt ovan vid resandet jämfört med många andra här. Och hoppas således på lite vägledning.

Evigt tacksam, R.

Hur många poäng har du?
Vouchers?
 

Berglund

Medlem
Mina goda vänner.

Undertecknad är berusad, dock ej av alkohol.

Jag skulle vilja bjuda na' på en resa till värmen och kust. Men goda middagar och mystiska kvällar tillsammans.

Kostnaden för resan är tanken att EB får stå för, medan jag betalar hotell och mat.
Tanken var först palma Men det vore ju kul att få till lite mer upplevelse just i kabinen och lounger också.

Jag är relativt ovan vid resandet jämfört med många andra här. Och hoppas således på lite vägledning.

Evigt tacksam, R.
Av rent praktiska och logistiska skäl, du vet - corona, tycker jag att du bör sikta på att hålla er inom Europa. Ska man längre än så vill man ha en ordentlig reseförsäkring, det kan krävas visum/esta och just nu kommer sådana resor med en uppsjö av tester/kontroller/krångel som dessutom kan ändras - precis när som helst.

Inom Europa finns det inte någon lounge som i sig är värd en omväg. Det finns också mycket få flyg med ”riktig” businesskabin. De allra flesta flygen inom Europa har vanliga säten i rader om tre som man kallar ”business” och möjligen med blockerat mittensäte. Man får lite bättre mat. Trevligt men jag hade inte direkt kallat det ”upplevelse”…

Lufthansa eller Swiss business till resmål såsom Mallorca, Gran Canaria, Santorini och franska rivieran känns som något att kika på. Men gör inga extra krumbukter för att komma åt någon lounge eller kabin inom Europa. Det finns helt enkelt inget som är värt en omväg eller ansträngning för att nå. Under corona är det inte ens säkert att det är öppet när du kommer. Lounger har öppnat/stängt, bytt tider och stoppat/kraftigt minskat serveringen i dessa tider, inte värt att bry sig om att planera resa utifrån det. Då är det mycket bättre att prioritera restid och komma fram till resmålet fort, särskilt om ni bara har några dagar.
 

Doctor-X

Medlem
Håller med @Berglund att hålla sig i Europa är att fördra, då det är relativt säkert att ni faktiskt kommer dit (framförallt om ni också är vaccinerade). Vet att du skrivit värme (och i de flesta fall innebär det ju sol och bad, men... det kan också vara något annat) så jag skulle vilja föreslå Svalbard eller Färöarna - mer exotiska ställen inom omnejd hittar du inte och det kommer vara en resa man sent glömmer och det kommer finnas fantastiskt god mat.
Här är en poängbetald biljett (då det räknas som en resa inom norden) vs betald biljett ett riktigt kap, då biljetterna kan vara riktigt dyra. I SAS Go kommer du dit för 20.000p T&R/person. Har du SAS MC Premium och tillgång till FlyPremium kan du få SAS PLUS för samma poängpris som Go och får således tillgång till lounge och även en polarrulle och en öl ombord. Har man aldrig tidigare varit i en lounge är det trots Covid ändå en ganska trevlig upplevelse att sitta där och ta ett glas vin och lite mat innan man går ombord.

Är det inte aktuellt med nordiska destinationer, är mitt favorit ställe franska rivieran inom Europa - sol/bad, kultur och shoppning (googla Èze). Dock hade jag aldrig flugit på poäng dit då en betald biljett i eco ofta är mer fördelaktigt. Vill du åka mer premium kabin, är Dubai alltid ett säkert kort som trots allt haft öppet större delen av Covid för turister - dock är det väldigt varmt just nu.
 
Last edited:

ulagun

Medlem
Skulle aldrig riskera ett nytt förhållande genom att resa i SAS plus. Något mer oromantiskt och avtändande jar jag svårt att tänka mig.
Dessutom ( som jag nämnt tidigare) har det varit svårt hitta biljetter med normalt poänguttag. Letade länge för 241 resa till Aten i höst.
Instämmer, Svalbard ett minnesvärt alternativ.
Annat är fru ulaguns favorit.
Flyg Kiruna. Inlandsbanan Gällivare Östersund. Några dagar i Östersund. Vackert runt Storsjön inte minst Frösö kyrka. Avstickare till Åre som blivit riktigt livad sommarsemestetort. Flyg hem från OSD.
 
Toppen