Senaste nytt

Deal: SWISS First Class från 17 999 kr

StarFlyer

Medlem
Då är det ett av två är min gissning:
1. LX1255 och LX9000 (SQ) var married segments och byte till LX1251 gör att LX9000 hoppar till F-klass
2. LX9000 nu har bara F så när man rör hela bokning så "förlorar du" A-klass

Vilket nummer ringde du?
1. Japp, bokad på LX1255 för att byta till LX9000. Önskemålet var att ändra till LX1251 för att få en bekvämare övernattning.
2. Så är det, inga fler A platser lediga på LX9000.

Jag ringde Swiss nummer i Sverige som kopplas till centralt call-center. Letade efter eventuellt First nummer men det verkar bara vara LH som har det (har använt förut och fått mycket bra service).
 

Senator

Moderator
1. Japp, bokad på LX1255 för att byta till LX9000. Önskemålet var att ändra till LX1251 för att få en bekvämare övernattning.
2. Så är det, inga fler A platser lediga på LX9000.

Jag ringde Swiss nummer i Sverige som kopplas till centralt call-center. Letade efter eventuellt First nummer men det verkar bara vara LH som har det (har använt förut och fått mycket bra service).
Det finns en dedikerad Swiss FCL/HON Hotline i Basel. Numret är svårt att hitta. Jag skickar det via PM.
 

nissefalk

Medlem
Om du inte lyckas boka om i förväg och inte har något emot att få hänga i SAS loungen många timmar extra så åk ut Arlanda för det tidigare flyget och fråga om de kan låta dig åka med det, har lyckats med det ibland men inte provat en sådan manöver med Swiss
 

Senator

Moderator
Om du inte lyckas boka om i förväg och inte har något emot att få hänga i SAS loungen många timmar extra så åk ut Arlanda för det tidigare flyget och fråga om de kan låta dig åka med det, har lyckats med det ibland men inte provat en sådan manöver med Swiss

Den där manövern i Zürich och med Swiss är normalt inte så framgångsrik OMG! hur o-flexibla Swiss ibland är. Gaten kan inte göra det, man skickas tillbaka till Service Center som ofta vill prisa om resan.

På Arlanda är det inte omöjligt, men om man har bagage så behövs det göras vid incheckningen och jag upplever mindre flexibelt där än vid gaten.
 
Toppen