Senaste nytt

Deal: SWISS First Class från 17 999 kr

henke12

Medlem
Höll på att sätta i halsen!
Är i bokartagen för 2 personer med just Swiss, I business var planen men när detta kom blev pulsen hög.

MEN
Det gäller inte ex-HKG (som kanske var väntat i eftertankens kranka blekhet, men pulsen var nära max)
 

Sullon

Medlem
Kan tipsa om att Lufthansa också kör en companion fare från HEL. Har bara kollat på PEK men kan finnas till andra ställen. First för ~15-16k och gott om datum. Exempel:
e08c7aa5ede84837920d14c2c2646b3f.png

Även från Stockholm såg jag på Lufthansa.se!
 

plover

Medlem
Intressant, men med tanke på avrådan, vart skall man resa ? öven med covid test på ankomst så gäller ju 8nga försäkringar på destintionen t.ex. Vart om någonstans är det vettigt att åka i vår tycker forumet ?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

011430121

Medlem
Nu blev det en bokning i F till Peking med Swiss, förra bokningen som blev inställd var i början av juni 2020 nu hoppas vi på att det går att åka i mitten av oktober 2021
Försökte hitta en biljett med LH ena vägen och LX andra vägen, men hittade ingen med LH till kampanjpris.
 

Senator

Moderator
Vad kan jag kan se från ITA Matrix samt ExpertFlyer på sträckan ARN-SIN-ARN så finns:
ADAXCNSW till 16.730kr utan avgifter när man åker minst 2 personer
AAXCNSW/CPWW till 17.130 om man åker 1 person

Erbjudande dyker bara upp om man väljer ARN på Swiss.com men inte GOT. Dock finns AAXCNSW/CPWW från GOT till samma pris.

ARN.PNG


Kalenderfunktionen ger en bra överblick vilka datum som gäller.

Sen frågan om routing (ex. SIN)

/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-LX-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-ZRH/VIE/MUC/GVA/
FRA/DUS/CGN/BRU-LX-SIN/SHA/SGN/HKT/HKG/BKK/BJS-WE/VN/TG/
SQ/PR/PG/OZ/NH/MI/MH/LX/KA/JQ/HX/GA/CX/CI/CA/BR/BL/3K-
SIN
2. STO-LX-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-ZRH/VIE/MUC/GVA/
FRA/DUS/CGN/BRU-LX-SIN
3. STO-LX-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-ZRH/VIE/MUC/GVA/
FRA/DUS/CGN/BRU-LX-BKK-TG/SQ/LX-SIN

I principen är flera steg inom Europa svårt då det inte gäller Lufthansa prefix. Jag har inte sätt Swiss prefix på Lufthansa mellan ARN/GOT-MUC/FRA.

Frågan om Singapore Airlines är i teorin ok via HKG/PVG men Beijing vet jag inte nu som Swiss kommer byta flygplats och jag vet inte när/om SQ gör samma sak. Sen vet vi att SQ F är stängt en bra tid framöver.

Jag tror jag avstår nu och väntar till vi vet vad som händer.
 
Toppen