De tio säkraste flygbolagen i världen

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av BusinessClass, 14 Februari 2018.

1. BusinessClass

BusinessClass Redaktör

h2-b777-exterior-on-globe

2017 var det hittills säkraste året i flygets historia Tack och lov inträffade det inga olyckor med dödlig utgång med kommersiella flygplan under förra året. Detta är i linje med den globala nedgången i olycksstatistiken under de senaste 30 åren. Detta mycket tack vare striktare regleringar och rigorösa processer. Förutom detta så är det några…

Se hela inlägget

2. PKF

PKF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Angående Finnair som inte haft en olycka i modern tid: Vill minnas att ett Fnnairplan körde in i kraftledningarn i södra Halland, möjligen i närheten av Halmstad för en 30-40 år sedan. Enligt uppgifterna var piloterna lindrigt nyktra.
    Detta kanske inte räkns som modern tid, men jag tycker det. Rätta mig gärna om jag har fel.

3. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du förväxlar det inte med Linjeflygs Convair från Bromma som skulle landa i Halmstad men divertade pga dåligt väder till Ängelholm. Där flög man in i en kraftledning vid landningen och totalhavererade. Jag har svårt att se vad Finnair skulle gjort i Halmstad. I Linjeflygs olycka var det aldrig någon misstanke om onykterhet.

Ett säkrare bolag än Finnair får man leta efter.

Mr Basic, Mr.A och NotRyan gillar detta.
  4. jacoph

jacoph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du tänker kanske på denna? Flygolyckan i Kvevlax 1961 – Wikipedia

FFlash, Canadien och Alf gillar detta.
  5. FFlash

FFlash Medlem

Land:
    Finland Finland
    Helt riktigt. Tyvärr.
    Jag har dock inte svårt att tro om Finnair ligger bland 3 bästa, om det ens går att rangordna olika bolag.

6. KalleBa

KalleBa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sådana här undersökningar är givetis ögongodis och inte att tas seriöst.

Mr Basic gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!