Senaste nytt

Datatrafik för 450 kr från SAS

Brandten

Medlem
Jag har nått Telia flat rate abb för typ 500 SEK per mån som ger obegränsade samtal i Sverige samt 10 GB data. Så långt inget konstigt.

Sedan har jag nått tillägg för 500 SEK per mån som ger nästan obegränsade samtal till/från/inom EU+Norge, Island och Schweiz + 1GB per mån inom samma område (jag kan alltså ringa ett samtal till Island när jag roamar i Grekland utan att det kostar några extra). Detta tillägg kan man när som helst stänga av och slå på igen.

För mig som reser väldigt mycket inom Europa är detta ett väldigt bra alternativ som jag aldrig stänger av. Nu hamnar mina räkningar på ganska exakt 1000 SEK per månad mot ca 2000-3500 kr innan.

Visst 1GB duger inte för att kolla på film, men det räcker för att kolla mail, karta, navigator, hämta småfiler, läsa nyheter, småsurf, spela lite spel, kolla FR24 m.m.

Det var ju inte så billigt. Jag betalar 649kr i mnd (inkl telefon) hos Telenor via mitt företag och jag gick precis från FRITT utan * i avtalet till fria samtal och 60GB data + 1000 fria samtal i/till/från Norden och 500mb surf. Har dessutom växel från Dialect som ger mig fria samtal i norden för 149kr /mnd inkl ett 08 nummer. Vilket kan tyckas är lite kaka på kaka iom att vi redan har fria samtal med Telenor men Telenor fastpris är en fördel av andra orsaker. Annars skulle jag kunna ha ett kontantkort + växel och ha bra med trafik för några hundringar i månaden.

Edit: Såg nu att du skrev inom EU vilket blir några fler länder. För fria samtal Europa genom växeln är det något litet tillägg (typ 99kr).
 
Toppen