Senaste nytt

Dansk rejsefradrag

oermen

Medlem
Nu har jeg så mange gange tænkt at jeg skulle få regnet mine rejsedøgn korrekt ud så jeg kunne få skattefradrag men jeg har bare aldrig fået det gjort tidligere. Nu har jeg så endelig regnet det ud for 2011-2014. Det gav mig samlet et 5 cifret skattefradrag og det er på trods af at min arbejdsgiver dækker transport, kost, logi og barregninger på mine rejser.

Du kan få fradrag for småfornødenheder, så længe din arbejdsgiver ikke udbetaler et skattefrit beløb til småfornødenheder. Din arbejdsgiver kan give dig op til 116 kr. pr. døgn skattefrit. Hvis de ikke gør det kan du i stedet få 116 kr. i skattefradrag.

Fradraget gælder kun for rejser på over 24 timer og kun hvis afstanden fra din bopæl er lang nok til at overnatning er nødvendig.

Bemærk at man tæller i hele døgn. Eksempelvis giver mandag-fredag ikke nødvendigvis 4 døgn.
afrejse mandag kl. 20:00 - hjemkomst fredag kl. 08:00 Vile give 3 døgn og 12 timer og dermed i alt et fradrag på 406 kr.

Husk at få det regnet ud og ret din årsoprgørelse. Du kan rette helt tilbage for 2011 frem til d. 1. maj 2015. Det skal i rubrik 53 på årsopgørelsen.

Du kan også estimere dine 2015 rejser allerede nu og skrive beløbet på din forskudsopgørelse. I 2015 er beløbet 117,75 pr. døgn. Det skal i felt 429 på forskudsopgørelsen.
 
Toppen