Danmark öppnar upp för Svenskar men med restriktioner.

Diskussion i 'Övrigt' startad av Ubbe, 30 Juli 2020.

1. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Iden med att avboka ett antal hotellnätter för att "slippa" stanna 6 dagar gillar jag.
    Men..
    Fungerar det i praktiken? Är det helt fritt fram utan någon som helst kontroll vid danska gränskontrollen för hemvändande svenskar?
    Tanken på att fastna vid gränsen när man ska hem och dess ev. konsekvenser är inte lockande.

2. Chansen/risken att Danmark vill tvinga kvar en Svensk som är på väg hem måste vara minimal.

3. Det Finns inga kontroller för utresande i Danmark. Däremot finns den sporadiska svenska gränskontrollen, men detta är inget som de har något tycke uti.

Danmarks gränskontroll mot Sverige är väldigt godtycklig, många har kommit igenom med halvdana dokument och ”intyg” på ärende i Dk etc.

Jag skulle bedöma planen som vattentät.

Senaste resan för mig hade jag med en utländsk god vän över ToR till Dk - det räckte med att hon försäkrade att hon bor hos mig i södra Sverige..

Thomasn gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!