Senaste nytt

Dagens bild

KNA

Medlem
AY 667 HEL-CPH
image.jpg
 

Mark

Medlem
Det är alltid lika spännande att resa i Ryssland. Idag fick jag en skarp tillsägelse av en barsk gränspolis på LED för att jag gjorde ett övertramp på den röda linjen vid passkontrollen. Jag hade min telefon i handen och blev tvungen att dokumentera den grova förseelsen...
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    564,3 KB · Visningar: 593

FFS

Medlem
Det är alltid lika spännande att resa i Ryssland. Idag fick jag en skarp tillsägelse av en barsk gränspolis på LED för att jag gjorde ett övertramp på den röda linjen vid passkontrollen. Jag hade min telefon i handen och blev tvungen att dokumentera den grova förseelsen...
Var det ok att använda telefonen? Det är väl rätt vanligt med mobilförbud runt passkontrollen
 

Mark

Medlem
Var det ok att använda telefonen? Det är väl rätt vanligt med mobilförbud runt passkontrollen

I Ryssland gäller regeln "Det är lättare att bli förlåten är förstådd", dvs det är bara att göra vad man vill och sedan ev rätta in sig i ledet om så krävs.

Det är mobilförbud, men ingen säger (normalt) något.

Samma gäller i säkerhetskontrollen. Jag brukar aldrig plocka upp dator, iPad etc om ingen uttryckligen säger till mig att göra det och i 98 fall av 100 är det ingen som säger till eller bryr sig om det.

Antar att jag blivit något "ryssifierad" genom åren...
 

MaBe

Medlem
I Ryssland gäller regeln "Det är lättare att bli förlåten är förstådd", dvs det är bara att göra vad man vill och sedan ev rätta in sig i ledet om så krävs.

Det är mobilförbud, men ingen säger (normalt) något.

Samma gäller i säkerhetskontrollen. Jag brukar aldrig plocka upp dator, iPad etc om ingen uttryckligen säger till mig att göra det och i 98 fall av 100 är det ingen som säger till eller bryr sig om det.

Antar att jag blivit något "ryssifierad" genom åren...

I början av september skulle jag flyga hem från Moskva när säkerhetskontrollskvinnan bryskt på en blandning av ryska och engelska frågar vad jag har i väskan som ser konstigt ut på deras röntgenskärm.
När jag plockar upp en selfiepinne småskrattar hon och blinkar till mig.
Att jag inte plockade upp diverse el-prylar och en flaska handsprit frågade de inget om.
 
Toppen