Senaste nytt

Dagens bild

Mr Basic

Medlem
Dominant babian vid Godahoppsudden.

c05165791ba46265ad90604900136420.jpg
Er hyrbil? :D
 
Idag (söndag 7 augusti) upplevde jag min sjukaste resdag någonsin. I påskas routade jag en resa till Sydamerika via Chicago för att jag ville besöka Polaris-loungen, men flyget blev försenat och jag hann bara vistas där i 10 minuter och restaurangen var stängd. Nu ville jag ha "revansch" och bokade in en resa så att jag skulle ha en heldag i Polaris-loungen. Det enda sättet jag fick ihop det var att flyga Bogota -> Santiago (Chile) (11 timmar i ekonomiklass!!!) -> Toronto -> Chicago -> Köpenhamn. Allt gick bra tills jag kom till Toronto, då jag såg att mitt morgonflyg till Chicago var inställt. Efter ca en timme hos servicedisken fick jag en standby-biljett på nästa avgång och jag knep den sista platsen. När jag hade gått ombord fick jag besked att jag fick gå av igen, eftersom jag gick på sist, pga vikt- och balansproblem. 10 minuter senare fick jag en notifikation att flyget som jag nyss hade gått av nu var inställt. Jag blev ombokad till en kvällsavgång som skulle ge mig ca 1,5 timme i Polaris-loungen, men när alla hade boardat hände ingenting på 45 minuter, förutom att det blev varmt i flygplanet. Det visade sig att luftkonditioneringen inte fungerade och vips blev den avgången senarelagd 3 timmar. Sannolikheten att jag skulle hinna med mitt SAS-flyg i Chicago var nu mycket liten och jag lyckades bli ombokad till direktflyget Toronto-Köpenhamn istället. Äntligen hände då något positivt, jag kom nämligen in i Air Canadas Signature Lounge och det får ju räknas som en "bucketlist-lounge". Tyvärr var a la carte-portionerna ganska små, men det fanns buffe också.

20220807_194824.jpg


20220807_200631.jpg


20220807_203139.jpg
 
Toppen