Senaste nytt

Dagens bild

Taggen

Medlem
EA5694B3-7214-4FFA-8CFB-1CA3D51BEEC9.jpeg
Är det transfer mellan FCT och planet? Nej, det är transfer från Arlanda VIP lounge till planet.
 

Jönsson

Medlem
Kommer med ytterligare en dagens bild, utan bild. I förmiddags på Københavns Lufhavn tvingades mitt plan stanna under taxning för att, som piloten uttryckte det, det pågick en ”hundjakt”. Kikade ut genom fönstret och får se en överlycklig border collie med hög svansföring springa längs startbanan omringad av fem säkerhetsbilar plus till fots jagande säkerhetspersonal. Det var tydligen ingen lätt uppgift för jägarna då de kastade sig än till höger och än vänster men hunden undkom varje gång. Vi som satt längst bak i kärran fick ett gott skratt. Inte ofta man blir glad över en liten försening. Någon fler som bevittnade det dråpliga?
 

Mrniceguy

Medlem
Du kan ta transferbussen, airside mellan T4 och T5, för att besök Pontus. Du gör jag ofta på kvällskvisten innan hemfärd.
Jag brukar oftast också ta transferbussen mellan terminalerna, dessvärre så hade jag en försening på flighten så jag skulle inte ha möjlighet att vänta på bussen och ta mig bort dit när jag landade på inrikes men nu så landade vi på T5 så någon buss behövdes ej :)
 
Toppen