Senaste nytt

Dagbok: The things we do for love

gdaily

Medlem
Tack för tipset, hade inte sett detta tidigare.

De nada. Går att kreditera 120 poäng/recension till Miles&More eller 150 till Air Baltic också, om någon behöver fylla upp med ströpoäng för att ta sig över gränsen inför en Award.

Klippte sex recensioner kring mestadels hotell i Tallinn idag, på en timme drygt, så "timlönen" blir bra. Dock tror jag inte att jag kan vräka på hur många recensioner som helst på kort tid, får väl gå någon dag emellan där de blir godkända, så man inte fastnar som den "spammare" man är.
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Ni vet den där känslan när polletten ramlar ner, och man inser att man är tämligen korkad...?

Den fick jag i natt.

Enenligen är det ju uppenbart hur jag ska boka hemresan från Malta. Min kompis som hängde på till New York, hon fick ju drygt 13000 Avios för det besväret. Avios som hon till största sannolikhet aldrig kommer använda till något vettigt. Givetvis ska jag använda dom att boka Air Berlinrera hem. Det går ju till och med att göra på BAs hemsida.

Sagt och gjort, efter att ha kollat med henne att det var ok. Nu hade hon lite för lite Avios för en full redemption, så det blev cash + Avios i stället: 11.500 Avios, 431 kr och 436 skatt (dvs 867 kr totalt).

Jag brukar ha ett värde på Avios på 10 öre/st, men det gäller ju egentligen bara om man har lagom många. Här var ett alldeles utmärkt utnyttjande, fick ju minst 10 öre/st på ett "skräpkonto" (billigaste hemresan som inte är RyanAir ligger ju på dryga 2k antingen via London eller Riga).

Så nu blir hemresan, alla med Air Berlin den 20 oktober
Malta 15:10 - München 17:40
München 18:55 - Berlin 20:10
Berlin 21:25 - Arlanda 23:00

Och ditresan som sagt
Arlanda 10:10 - Malta 14:00 den 15 oktober

Vilken onödig massa tid jag har lagt ner för att planera den här resan, och då har jag bara kommit hallvägs vad gäller hotellen än så länge (än så länge har jag hoppet att vinna ett hotellpaket online i SM-kvalen).

Enda som grämer mig är att jag inte får några Tier Points för den här trippen på jakt mot nästa kvalificeringsnivå, men jag har inte lust att betala +1000 riktiga kronor för att få ihop 10 stackars TPs som det var om jag hade rest via London (Air Malta + BA, med terminalbyte i London, och inga poäng alls för Air Maltalegget). Får använda de pengarna i stället att göra två 700-kronors uppgraderingar på Londonresorna om jag ges chansen. Betydligt mer värde för de slantarna.
 

jumbooze

Medlem
Exakt så! Det var dock sista gången... Överjäkligt trångt, en person bredvid som tuggade kat (WTF!?) och boardingen liknar mer den i asiatiska tunnelbanor.

Det smidiga var att man sov sig genom resan (nattåg).

Fanns det skylt på plats?
 

Attachments

  • image-1676494673.jpg
    image-1676494673.jpg
    124,2 KB · Visningar: 589

gdaily

Medlem
Busnissclass.se var tydligen nere i går kring midnatt. Snälla, gör aldrig om detta, F5-tangenten är alldeles nednött och jag kunde inte sova pga BC-abstinens.
 

gdaily

Medlem
Yo era smarta skaft! Vad värderar ni Club Carlsonpoängen till? Säg 10.000 poäng?

Hotellet jag kikar på just nu har priset €118 per natt, 38.000 poäng för en frinatt eller 10.000 poäng + €71.
Det senare alternativet en värdering på €47 för 10.000 poäng, det måste väl vara en jättebra värdering (speciellt med tanke på att man får poäng för cashdelen av bokningen + 2.000 poäng för webbokningen + att det räknas som en kvalificerad stay). Får tillbaks (som guldmedlem) 5000 poäng ungefär med andra ord.
 
Last edited:

Timotey

Medlem
Hej gdaily. Förlåt att jag "tjuvkikar" i din dagbok :p. Tack för tipset om Holiday Check. Sitter och recenserar för fullt, kunde tydligen bara skriva 10 recensioner i månaden som berättigar till poäng. Har du fått några poäng än? Isf hur lång tid tog det? Fortsätt skriva på dagboken det var ganska kul att läsa och det blir lite tvära kast mellan diverse ting.

/Timotey
 

gdaily

Medlem
Hej gdaily. Förlåt att jag "tjuvkikar" i din dagbok :p. Tack för tipset om Holiday Check. Sitter och recenserar för fullt, kunde tydligen bara skriva 10 recensioner i månaden som berättigar till poäng. Har du fått några poäng än? Isf hur lång tid tog det? Fortsätt skriva på dagboken det var ganska kul att läsa och det blir lite tvära kast mellan diverse ting.

/Timotey
Intressant att veta. Jag skrev sju recensioner, tog nån dag inan de blev godkända. Fick följande mail

Hello Ola,

Thank you for sharing your holiday experience with other HolidayCheck users.

Your review successfully underwent our quality checking process and it will be published.

Due to a recent site update, we are facing a server complication and your review is therefore not on the website at the moment. We are working on a solution. We apologize for any inconvenience caused and we politely ask you for your patience with this matter.

Once online you will be able to view your review for Hotel Swissotel Tallinn here.

Want to earn more miles? Write another review now!

If you have any questions regarding your review, please write to us with your review ID number xxxxxxxx9 at content@holidaycheck.com.

Så tänkte vänta nån dag till, sedan klippa lite fler hotell. Om man max kan få poäng för 10 hotell i månaden (låter rimligt) så få rdet ju bli tre hotell till snart.

Har inte fått poängen än. Det står att det kan ta några veckor...
 

rob74

Medlem
Haha! Det där videoklippet med "Feckin feckers trio med bumba" var ju störtskönt!!! :D
 
Last edited:
Toppen