Senaste nytt

Dagbok: The things we do for love

gdaily

Medlem
Jag funderar faktiskt på att synda... Ryan Air, Malta-Skavsta på tre timmar för 160€ (inkl allt) den 20de oktober verkar mer och mer intressant.

Tala om för mig varför jag inte ska ta detta flyg... Behöver argument.
 

Agö

Medlem
Jag funderar faktiskt på att synda... Ryan Air, Malta-Skavsta på tre timmar för 160€ (inkl allt) den 20de oktober verkar mer och mer intressant.

Tala om för mig varför jag inte ska ta detta flyg... Behöver argument.

Varför man inte ska flyga Ryanair? Tja, den enda anledningen att flyga Ryanair är väl (i) för att man ska till en destination till vilken endast Ryanair flyger eller (ii) för att priset med andra flygbolag är väsentligt mycket högre (skulle personligen idag säga det trippla).

Är det T&R? SAS (direkt, enkel) kostar 869 SEK samma dag. AirBaltic (via RIX) kostar 100 EUR plus lite tillägg. Med AirBaltic kan du även köra OptionTown till C.
 

gdaily

Medlem
Varför man inte ska flyga Ryanair? Tja, den enda anledningen att flyga Ryanair är väl (i) för att man ska till en destination till vilken endast Ryanair flyger eller (ii) för att priset med andra flygbolag är väsentligt mycket högre (skulle personligen idag säga det trippla).

Är det T&R? SAS (direkt, enkel) kostar 869 SEK samma dag. AirBaltic (via RIX) kostar 100 EUR plus lite tillägg. Med AirBaltic kan du även köra OptionTown till C.

Sorry, kanske var otydlig. Det är hemresa från Malta jag letar efter den 20:de. SAS kostar då dryga 3000, och jag hittar inget annat vettigt under 2000 sek.
 

Agö

Medlem
Sorry, kanske var otydlig. Det är hemresa från Malta jag letar efter den 20:de. SAS kostar då dryga 3000, och jag hittar inget annat vettigt under 2000 sek.

Haha, nej - du var inte otydlig. Det var jag som inte kunde läsa :eek:

AirBaltic är väl då det näst billigaste med 240 EUR plus lite tillägg. Jag skulle helt klart välja AirBaltic och testa att uppgradera till C med Optiontown. Faktiskt en riktigt bra upplevelse (http://www.businessclass.se/reserapporter/6970-koepenhamn-riga-t-r-airbaltic-levererar.html).
 

gdaily

Medlem
malta.png
Hur i helskotta bokar jag denna biljett?
 

gdaily

Medlem
Nix, klickar man sig vidare så går priset upp till $550 ungefär.
As flight availability can change rapidly based on traveler demand, the flight that you have selected is no longer available. Please make another selection.

Och så har det stått i en vecka nu, så man kan tycka att de borde rensa bort eventuella felaktiga priser...
 

rob74

Medlem
Nix, klickar man sig vidare så går priset upp till $550 ungefär.

Och så har det stått i en vecka nu, så man kan tycka att de borde rensa bort eventuella felaktiga priser...

Det där tycker jag mig ha varit med om rätt ofta när jag fått upp ett pris och klickat vidare.
 

gdaily

Medlem
Nu har jag suttit och räknat igen...

På AirBerlin kostar en enkelresa 17.500 poäng inklusive skatter (eller 10.000 poäng + dyra skatter, så den varianten är inte intressant).

Med tanke på krånglet att ta sig billigt från Malta så låter detta som ett bra alternativ. Problemet är dock att jag inte ens har ett Air Berlinkonto :)

Men den här länken fixade till problemet med konto + 1.500 poäng i uppsigningsbonus.
airberlin - Flights to Berlin and Dusseldorf | airberlin.com - airberlin.com
Gäller fram till 31 Juli bara.

Därefter kan jag (kanske) få 2000 eller 3000 poäng genom att använda AirBerlins partners genom den här promon (signa före 31 juli)
airberlin - Flights to Berlin and Dusseldorf | airberlin.com - airberlin.com
Frågan är ju om exempelvis tre ClubCarlsonöverföringar räknas som en eller tre? På loyaltylobby säger de tre, men fan trot. Anyway så gjorde jag en minimiöverföring från Club Carlson (tänker inte slösa mina värdefulla hotellpoäng på att föra över till flygbolag, ni som har det som hobby har nog inte räknat tillräckligt på alternativkostnaden).

Om jag förutsätter att jag inte kommer hinna få eventuell bonus, så är det alltså 16.000 poäng som måste in magiskt på kontot på något sätt. Hur då? Well, HolidayCheck: hotel reviews, travel pictures and travel information ger 300 poäng per hotellrecension, så 16000/300 = 53 recensioner. Urk.

Har jag ens bott på 53 olika hotell de senaste tre åren. Knappast (men nära). Men nog sjutton borde jag kunna komma en bra bit på vägen? Dessutom borde jag kunna freestylea en hel del hotell i Las Vegas, som jag känner till bättre än folk som verkligen bott där.

Hinna med fyra recensioner i timmen? 53/4 = 13-14 timmar. Värderar vi slutsumman 17.500 poäng till minst 1.750 kr (ja, med tanke på Maltahemresepriserna) så blir det faktiskt en skattefri timlön på 130 kr. Inte så illa, speciellt när jag kan göra det samtidigt som jag spelar poker på nätet på kvällarna...

Så, ska försöka snitta 5-6 hotell per dag, så borde jag fått fatt på poängen om några veckor.

The things we do for love...
 
Toppen