Senaste nytt

Dag 3 med "SAS finest" (A350)

Fortsättning:

Alltså... jag och det här med att hålla koll på när det är dags att lämna en lounge...

Jag satt i Polaris och kom på att det kanske kunde vara bra att ställa ett alarm lagom till när det var dags att gå.

Kollade mobilen. Svensk tid. (brukar inte låta telefonen via lokal tid eftersom alla bilder hamnar fel tidsmässigt med olika exif-info)

Räkna räkna...
Hmm... jag behöver gå senast en timme innan boarding...
Fan det är ju nu!!


Det var bara att krafsa ihop sakerna och gå den långa promenaden till bussen vid gate B1. (Jag var vid C16 ungefär)
Bussarna slutar gå 21:00
Klockan var 20:25 när jag insåg att jag behövde gå.
Det slog mig att eftersom bussarna bara går var 30:e minut, fanns risken att jag skulle komma till B1 strax efter halv, och då kanske ha missat sista bussen.
Det fick bli raska steg, och det var tur det kan jag säga, för ca 5 minuter efter jag kom dit gick bussen...

Vågar inte ens tänka på hur lång tid det hade tagit sig att gå ut igen, ta terminal-transfern bort till T5 och genom security igen.

Har redan missat ett plan pga. för lång tid i loungen förut.

Suck. Att jag aldrig lär mig...

Bussen i sig tog ganska lång tid, och en tjej som var med på bussen skulle med Turkish till Istanbul. Tror dom hade avgång 21:15 och klockan var ca 21:00 när vi var inne i (fel ände av) terminalen.
Därifrån var det 2000 steg bort till våra gater.
Hon var väldigt stressad, men jag gissar att hon pustade ut när hon såg att dom var en timme sena.
Jag gick ca 2 timmar innan avgång eftersom det är en bra bit att gå, samt vill inte stressa om man missar buss/uppstår problem. Finns ju faktiskt Swiss och SAS lounge på T5, det är inget fel på dem. (Air France KLM är riktigt usla lounger på T5.
 
D

Deleted member 30163

Guest
KLM, där servicen är mer konsekvent
emoji6.png
Eller RyanAir, dom har nog också rätt konsekvent service... :D (OT)
 
Toppen