Senaste nytt

Dålig service av SAS i business class

Mauricio

Medlem
Fick väldigt snabbt svar av SAS customer service och tycker standarden de håller är oerhört hög, skulle hela bolaget arbeta som de hade vi knappast sett så dåliga rapporter. Bifogar svar från SAS så alla får se, och med detta tycker jag att vi sätter en "Case closed" stämpel :)

Hej xxxxxxxx,



Jag är oerhört ledsen för det oacceptabla bemötandet som du har erfarit ombord på vår flygning. Jag blev väldigt illa berörd och å hans vägnar ber jag om ursäkt. Jag har vidarebefordrat ditt mail till den berörda avdelningens ledare då de kan se vilka som arbetade under den nämnda flygningen. Jag har även informerat min chef om detta då jag ser mycket allvarligt på detta dåliga bemötande.



Som en gest av Good Will vill jag gärna skicka dig SAS Gift Voucher på beloppet 300Euro. Dessa kan användas som betalningsmedel ombord vid någon kommande flygning med SAS eller vid inköp/delbetalning av SAS flygbiljetter. Gift Voucher är giltiga i ett år och är inte personliga.



Återkom gärna till mig med dina synpunkter om denna Good Will.



Med vänliga hälsningar



xxxxxxx
Supervisor

Customer Care
 

Senator

Moderator
Jag tycker att det är ett mycket bra svar, och avspeglar även min erfarenhet med SAS Customer Care
 

agehall

Medlem
Det är svårt att argumentera med SAS svar. Det är klockrent. Visst kan man bli förbannad när man blir behandlad illa, men om det inte händer varje gång och man får ett sådant svar (och kompensation!) så vänds det ju nästan till något positivt.
 

henrik l

Medlem
Det är svårt att argumentera med SAS svar. Det är klockrent. Visst kan man bli förbannad när man blir behandlad illa, men om det inte händer varje gång och man får ett sådant svar (och kompensation!) så vänds det ju nästan till något positivt.

Kul att se att dom kan de basala grunderna i tjänstemarknadsföring:) Det ska gudarna veta att det är inte alla företag som kan det.
 

Dr. Miles

Expert
Mvg på kundtjänst iaf

Precis. Jag brukar säga till mina leverantörer som har gjort miss så här:
Alla kan göra misstag, det händer även på dig och på mig. Det förstår jag. Det viktiga är hur man hanterar misstaget.
Om man hanterar misstaget rätt, blir kunden nöjdare än om ni inte hade gjort något misstag alls.
 
Last edited:
Jag blir nästan rörd när jag, en före detta kundservice chef, läser så bra respons för en reklamation. :eek:
SAS visar ännu en gång att de kan ta hand om sina kunder.
 

johanolsson

Medlem
Sur historia med ett desto sötare svar. tråkigt att sådant där händer, men SAS har förstått att det bästa botemedel är att överkompensera. €300 Är mycket pengar, men då kommer tillbaka till företaget så är det "gratis reklam".

bra slut på denna story, som sagt.
 
Toppen