Senaste nytt

Dålig säkerhet hos Turkish Airlines ?

agehall

Medlem
Intressant, har du lust att utveckla det?
Jag upplever inte att Turkish tar säkerhet på allvar ombord. Turkiet, well, titta på nyheterna...

Jag ser ingen större skillnad mellan att vara airside eller inte på flygplatsen. Landet är inte 100% stabilt och om något händer kommer flygplatsen inte att vara speciellt säker så värst länge. Eftersom det är ganska enkelt att undvika både TK och Turkiet, så ser jag ingen som helst anledning att ens riskera något genom att åka via Turkiet med Turkish.
 

Agö

Medlem

Mr Basic

Medlem
@hg1980. Jag flög med TK i oktober 2016 till Kapstaden(via IST) och upplevde inte att man slarvade med säkerheten vare sig på flygplatsen eller ombord. Bokade häromdagen en resa till Maldiverna med TK. När det gäller Turkiet som land så finns det självklart en del orosmoln, men gissar att flygplatsen är ett av de säkraste platserna i Turkiet. Det som oroar mig är om det blir något strul, dvs inställda flighter, förseningar osv, då TK inte är kända för att lösa sådant speciellt bra.
 

agehall

Medlem
Jag flög med TK i oktober 2016 till Kapstaden(via IST) och upplevde inte att man slarvade med säkerheten vare sig på flygplatsen eller ombord. Bokade häromdagen en resa till Maldiverna med TK.
Du kan inte bedöma ett bolag som "säkert" på bara ett fåtal flighter. Ingen säger att TK slarvar med säkerhet på *alla* flighter men det har observerats att de gör det på en hel del flighter. Därmed är det uppenbart att de inte är systematiska i sitt säkerhetsarbete. Det i sig är ett enormt hot mot säkerheten.
 

Abbs

Medlem
@hg1980. Jag flög med TK i oktober 2016 till Kapstaden(via IST) och upplevde inte att man slarvade med säkerheten vare sig på flygplatsen eller ombord. Bokade häromdagen en resa till Maldiverna med TK. När det gäller Turkiet som land så finns det självklart en del orosmoln, men gissar att flygplatsen är ett av de säkraste platserna i Turkiet. Det som oroar mig är om det blir något strul, dvs inställda flighter, förseningar osv, då TK inte är kända för att lösa sådant speciellt bra.
Fast du som resenär har ingen insikt i hur säkerheten sköts, iallafall inte när det kommer till det viktigaste, hur flygplanet underhålls.

Om du inte råkar se de-icing utfört med PET-flaska, dock.
 
Toppen