Senaste nytt

Czech Airlines OK Plus - Akta er!

Fredrik

Medlem
Mer enhancements för OK Plus

Change effective from 1 May 2012:

Mileage expiration:

The validity of each mile shall be newly limited for 24 months from the date of a flight or using of partner services. Should these miles not be used during this period, the miles shall expire automatically.
At the same time, the validity of all miles expires (irrespective of the date of their crediting) no later than 24 months after the last OK flight operated by Czech Airlines was taken. Should this condition not be met, all the miles on the account shall expire automatically.
 

LiiaC

Medlem
Jag har lite poäng som går ut 06/2013, har jag förstått rätt att det inte finns några som helst möjligheter att förlänga livslängden utan att flyga med CSA?
 

Gnopps

Medlem
Jag har lite poäng som går ut 06/2013, har jag förstått rätt att det inte finns några som helst möjligheter att förlänga livslängden utan att flyga med CSA?
Jag tror det stämmer. Jag har nu flugit min sista bonusresa med dem och helt lämnat programmet.

För övrigt införde de förra veckan fler "förbättringar": De tar nu ut en avgift för att boka och boka om bonusresor samt höjda uttagsnivåer.
 

Dr. Miles

Expert
Mer enhancements för OK Plus

Efter två år sedan försämring har de rättat till till 36 månader samt utan miles giltighetstid för statusmedlemmar så länge man har status.

Screenshot20140505_4.png

Extended mileage expiration and new benefits in the OK Plus Programme
 
Toppen