Senaste nytt

Curve, Revolut, etc - kan inte någon skriva en guide?

Berguv

Medlem
Hej,

Det står galet mycket info i bl.a. Cure tråden, men den är insprängd i massa chatter. Kan inte någon som har koll skriva en guide? Jag tror jag fattat men ärligt talat har jag inte tid att läsa igenom 99 sidor inlägg för att se om jag fått med allt när man samtidigt skall jonglera två småbarn och ett heltidsjobb ink resa.......
 

Tonton

Medlem
Jag tror jag fattat

Du kan väl börja med att försöka skriva vad DU tror du har förstått?

men ärligt talat har jag inte tid att läsa igenom 99 sidor inlägg för att se om jag fått med allt när man samtidigt skall jonglera två småbarn och ett heltidsjobb ink resa.......

Du tror inte de flesta andra här också har heltidsjobb, resor etc......?

Jag kan bara tala för mig själv - jag lägger gärna ner tid och hjälper till, men då får man se till att jobba lite själv också. Jag jonglerar också heltidsjobb, resor, privatliv och annat runtom. Det är ingenting unikt.

"jag har inte tid att läsa igenom 99 sidor inlägg" duger inte. Då kanske det är lika bra att du helt enkelt kör Swedbank Mastercard, SAS Amex Elite eller vad nu har i plånboken för närvarande.
 
Last edited:

Berglund

Medlem
men ärligt talat har jag inte tid att läsa igenom 99 sidor inlägg
Men ärligt talat så är det nog inte särskilt många här som har tid att hålla dig i handen och guida dig när du inte ens tar dig tid att läsa på det grundläggande och det som redan finns skrivet. Varför skulle det upprepas? Varför ska andra jobba för dig? Har andra mer tid än vad du har?
 
  • Gilla
Reactions: M.K

MrDollar

Medlem
Be om en invite till Billhop i den tråden med motiveringen "användaren som skickar en bra guide för revolut och Curve etc får värvningen"
Du har din guide klar på 5 minuter... Problem solved.
Hej,

Det står galet mycket info i bl.a. Cure tråden, men den är insprängd i massa chatter. Kan inte någon som har koll skriva en guide? Jag tror jag fattat men ärligt talat har jag inte tid att läsa igenom 99 sidor inlägg för att se om jag fått med allt när man samtidigt skall jonglera två småbarn och ett heltidsjobb ink resa.......
 

Hafermann

Medlem
Jag håller med om att man inte ska förvänta sig att andra ska göra jobbet och att man själv ska casha in. Så det är en bra idé att faktiskt lägga tid om man vill lära sig intjäning m.m. Det går kan jag intyga som driver företag och har 3 kids.

Däremot tycker jag det är en onödigt hård ton här. Förstår inte varför man måste trycka till ngn så fort chansen dyker upp? Det känns som det finns trevligare sätt att upplysa folk på.

Tycker vi ska arbeta för ett trevligt samtalsklimat istället. Orkar man inte med att folk inte har samma höga kunskapsnivå som en själv på ett forum som är öppet för alla, så är det kanske bättre att hålla sig till diverse FBgrupper. Grunden härinne bör väl ändå vara vänlighet? Och orkar man inte svara på ett lite trevligare sätt finns ju valet att låta bli att svara också.
 

Hachans

Medlem
Jag håller med om att man inte ska förvänta sig att andra ska göra jobbet och att man själv ska casha in. Så det är en bra idé att faktiskt lägga tid om man vill lära sig intjäning m.m. Det går kan jag intyga som driver företag och har 3 kids.

Däremot tycker jag det är en onödigt hård ton här. Förstår inte varför man måste trycka till ngn så fort chansen dyker upp? Det känns som det finns trevligare sätt att upplysa folk på.

Tycker vi ska arbeta för ett trevligt samtalsklimat istället. Orkar man inte med att folk inte har samma höga kunskapsnivå som en själv på ett forum som är öppet för alla, så är det kanske bättre att hålla sig till diverse FBgrupper. Grunden härinne bör väl ändå vara vänlighet? Och orkar man inte svara på ett lite trevligare sätt finns ju valet att låta bli att svara också.

Det blir en hård ton när någon inleder med ”jag orkar inte läsa igenom all info som finns”. Då är ribban lagd och det är ingen som blir positivt inställd till det. Det är ingen som ställt en specifik fråga som hen vill ha svar på heller. Man signalerar att man är lat och inte orkar göra något jobb själv.

TROTS detta så är det någon som är snäll och länkar till en guide som gjorts vilket är above och beyond.

Det handlar inte om att vara tolerant för olika kunskapsnivåer. Det råder stor tolerans för det här också. Så många gånger som frågor blir besvarade tusen gånger om utan minsta gnäll. Frågor som hade besvarats med en snabb googling. Men det är också frågor som ställs som uppriktiga frågor, där frågeställaren försöker få hjälp med att göra något själv. Så var det inte här.

Tycker inte att svaret var onödigt hårt och näsknäppande, utan en påminnelse om att folk har annat att göra också.
 

Hafermann

Medlem
Jag håller inte med. Tycker som sagt också att man ska ta ansvar för att själv lära. Däremot kvarstår min åsikt att man kan svara på ett annat sätt. Men min åsikt är inte facit, bara ngt mer ödmjuk ;-)
 

Senator

Moderator
Jag håller inte med. Tycker som sagt också att man ska ta ansvar för att själv lära. Däremot kvarstår min åsikt att man kan svara på ett annat sätt. Men min åsikt är inte facit, bara ngt mer ödmjuk ;-)

Hård ton är aldrig bra. Vi som modererar uppfattar dock att över tid, har en del av de medlemmar som verkligen bidrar tröttnat på otacksamhet. Rent psykologisk skulle jag nog hävda att det inte är så smart att börja en tråd eller ett inlägg där man a) säger att man inte är villig att lägga tid på att läsa den information som finns, och b) vill att någon annan skall skapa en lathund. Det skickar en ganska stärk signal att man uppfattar sin egen tid som viktigare.

Vi tror en mer ödmjuk, och tacksam hållning är motpolen till hård ton.

MVH,
Hans/Senator i rollen som moderator
 

Berguv

Medlem
Oj, det var starka reaktioner som jag by far inte tycker var befogade. De var dessutom felaktiga: jag började inte tråden med pallar inte, jag undrade om någon som faktiskt har koll på riktigt göra det så jag inte skriver en guide som är felaktig ifall jag missförstått något, som i så fall kommer få massa kommentarer som kommer bli en ytterligare lång tråd där man måste gå igenom ett gäng sidor för att förstå... Det bidrar inte för andras förståelse om ni frågar mig.
 
Toppen