Senaste nytt

Curve gör crowdfunding

gneken

Medlem
Jag kommer förmodligen köra in 10 pund bara för att se. Jag undrar vad som händer om man nu har legacy black och sedan får ett VIP Curve Metal i ett år och sen väljer att avbryta? Då lär man gå tillbaka till free? Eller går man tillbaka till Legacy Black?
 

ekf

Medlem
Jag kommer förmodligen köra in 10 pund bara för att se. Jag undrar vad som händer om man nu har legacy black och sedan får ett VIP Curve Metal i ett år och sen väljer att avbryta? Då lär man gå tillbaka till free? Eller går man tillbaka till Legacy Black?
De har sagt att man inte kan gå tillbaka till Legacy Black alls, så det blir Blue i så fall...
 

Robert flysas

Moderator
Varför vattenflaska, strumpor, shopping väska och ett rött plastkort För £500 ? Det känns inte direkt lyx utan mer lite ”B” ? 11700 SEK (ca) för metallkort och 1 års avgifter inkl. Nej jag hoppar detta. Ej genomtänkt.
 

mha321

Medlem
Förmånerna känns I princip helt meningslösa om man inte investerar rätt mycket och kommer upp på de högsta nivåerna. Och även där chansar man ju på att de faktiskt kommer med de förmånerna I andra länder...

Å andra sidan är ju hela investeringen en chansning, det är ju hela poängen. Men inte fan blir jag mer intresserad av att investera för att jag får ett par reklamstrumpor.
 

Robert flysas

Moderator
De skulle lagt in nåt som hade med resor att göra, då de flesta använder Curve på just resor. Typ att ett hotellprogram kunde ingå med status eller rabatt, något med flyg, ja det finns massa saker. Detta känns lite löjligt måste jag säga. De lär inte fånga mycket intresse med dessa ”perks”
 

Flying Finn

Medlem
"Proposition may change"

o_O

"Proposition may change to lifetime supply of Curve Branded Socks (Conditions apply)."

:rolleyes:

Personligen väntar jag med några beslut. Det finns alldeles för lite fakta om bolaget i dagsläget. Kan absolut inte spendera ££££ på aktier utan någon saklig IR-material. Kunde lika bra chartra en helikopter och kasta ut 20 kr sedlar ovanför Kungsträdgården för hela slanten. På tanke med Revolut och hur populär Curve troligen är, så finns det ett visst intresse att seriöst äga Curve-aktier, men det är omöjligt att göra någon värdering nu.

Om något, så tycks de förvänta sig att massor med medelmåttsbrukare råffar åt sig aktier i små poster inom de första minuterna. Det blir i praktiken omöjligt att hinna studera någon IR-material och göra några kalkyler, om det på riktigt är så populärt som de vill projicera det.
 

intuition

Medlem
OK, så "förmånerna" på alla nivåer är ett kort med annan design, lite give-aways plus premie-befrielse för en tid. Dvs INGA förmåner man inte kan få genom att bara vara vanlig kund.
Nej, det ser verkligen ut som att de vill ha lite snabba pengar på folk som tycker att det kan vara värt en eller ett par hundringar för att få ett nytt kort och så struntar man i själva investeringssidan av affären.
 

Skogi

Medlem
Har blue i vanliga fall och jag kommer nog att köra på £10 bara för investor kortet och sedan får man se vart aktien leder. ~120 kr är ju egentligen ingenting om Curve faktiskt lyfter någon gång. Känns inte lönt att investera mer med dessa "förmånerna". :(
 

M.K

Medlem
Som Ni vet älskar jag verkligen mitt Curve kort. Mitt estetiskt klart bästa kort, och jag har verkligen haft glädje av alla förmåner sedan slutet av 2018.

Utan mitt Legacy hade jag «investerat» £10 och hoppats på lite mer framöver.

Som investerare däremot med många positioner på börserna skrattar jag åt detta skämt. Det går inte på något sätt att ta det seriöst. Stay away.
 

Flying Finn

Medlem
Som investerare däremot med många positioner på börserna skrattar jag åt detta skämt. Det går inte på något sätt att ta det seriöst. Stay away.

Jo, i nuläget är det nog bättre ROI t.ex. på EY i F än på en maxinvestering i Curve. :D Gillar alltid pre money -struntprantet, vilket är nu det enda det kommit med egentligen.
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Toppen