Senaste nytt

Curve betalkort

henke12

Medlem
Klantade mig lite nyss

1: Lagt in ett nytt kort i Curve (Mastercard från Hong Kong med valuta HKD)
2: Missade att Curve reggade kortet med valuta SEK
3: Handlade för 35k HKD (och blev debiterat i SEK vilket blev nästan 36k i HKD)
4: Torskade nästan 1000HKD på den missen, surt!
(Har totalt 4 kort i Curve, 2xSEK + 2xHKD)

Kan jag reparera detta på nåt vis med GBIT?
Jag skulle helst vilja använda samma kort så att säga(men betala i HKD istället för SEK)
 

Berglund

Medlem
Kan jag reparera detta på nåt vis med GBIT?
Jag skulle helst vilja använda samma kort så att säga(men betala i HKD istället för SEK)
Eftersom du bara kan göra GBIT - EN GÅNG - per transaktion och bara på belopp under £1000 så får du nog räkna den här transaktionen som körd.

Du skulle ju minst behöva flytta transaktionen till ett annat kort och sedan tillbaka igen, dvs två transaktioner. Det går inte.
 

henke12

Medlem
Eftersom du bara kan göra GBIT - EN GÅNG - per transaktion och bara på belopp under £1000 så får du nog räkna den här transaktionen som körd.

Du skulle ju minst behöva flytta transaktionen till ett annat kort och sedan tillbaka igen, dvs två transaktioner. Det går inte.

Tack!
Får tänka på att det blir mer poäng iaf :)
 

jumbooze

Medlem
Är det någon som kör med Eurocard i Curve? ( tänkte ta den för att sedan göra en GBIT till SAS Mc när den har kampanj...)
 

Berglund

Medlem
Någon som provat Curve med Billhop? Funderar på att köra lite för att hinna betala avgiften till min BRF om det funkar.
Har aldrig provat själv men har, fritt ur minnet, läst något om att betal-/kreditkorten man betalar med måste vara utgivna i Norden/Sverige. Men prova gärna själv och rapportera hur det gick. Det värsta som kan hända är ju att transaktionen nekas och då får du betala på vanligt vis.
 

mha321

Medlem
Är det någon som kör med Eurocard i Curve? ( tänkte ta den för att sedan göra en GBIT till SAS Mc när den har kampanj...)
Jag gjorde det på en promo tidigare i år. Det funkade i sig. Men eftersom jag inte använder eurocardet normalt så blev det en massa strul med månadsskiftet. Jag fick betala förseningsränta på transaktioner som var återbetalade. Det fixades snabbt. Nästa månad gick jag betala förseningsavgift på den förseningsräntan. Som också fixades. Månaden efter, well, gissa :) men nu har det slutat.

Egentligen är det väl inte ett problem med eurocard utan mer att använda ett kort som man aldrig annars använder. Men uppenbarligen har de system som inte riktigt gillar den. Däremot var kundtjänst trevlig och snabb :)
 

gneken

Medlem
Har aldrig provat själv men har, fritt ur minnet, läst något om att betal-/kreditkorten man betalar med måste vara utgivna i Norden/Sverige. Men prova gärna själv och rapportera hur det gick. Det värsta som kan hända är ju att transaktionen nekas och då får du betala på vanligt vis.
Jag får prova, har iallafall lagt till kortet i billhop.
 
Toppen