Senaste nytt

Curve betalkort

M.K

Medlem
Verkligen jättekonstigt, lyckats med GBIT varje gång. Suverän funktion då jag ibland velat byta kort efteråt.

Svårt se vad felet kan vara utan att fysiskt se på appen, är den t ex uppdaterad @inka ?
 

inka

Medlem
Verkligen jättekonstigt, lyckats med GBIT varje gång. Suverän funktion då jag ibland velat byta kort efteråt.

Svårt se vad felet kan vara utan att fysiskt se på appen, är den t ex uppdaterad @inka ?
Appen uppdaterades för 2 dagar sedan, struntar i just detta köp, det får ligga kvar på ’fel’ kort. Hade dock varit kul att testa GBIT men får göra det ngn annan gång istället
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Joje_66

Medlem
Fick nya villkor från Curve häromdagen.

Jag har tidigare fått beskedet att man får behålla Black Legacy (£50, utan månadsavgift) utan att behöva göra något.

Kanske tolkar fel men nu tycker jag det ser ut som att man måste kontakta kundtjänst för att behålla sitt gamla kort.

Kan vara värt att titta på det om fler sitter i samma sits och inte vill "uppgradera".

(5.3.4. If you decide not to Upgrade to the Curve Black Account or the Curve Metal Account on or before the 28th July 2019, you will have the option to continue using the Curve Black Legacy Services and will not be charged Curve Black Subscription fee by getting in touch with Curve atsupport@curve.app or through the Curve app. For clarification, Curve Black Legacy Services are the services that were provided to all Curve Black Account users before 28th January 2018. Please note, that Curve Black Legacy Services do not include any of the new features that come with the Curve Black Services or any new features that will be developed in the future. If you have Upgraded to the Curve Metal Account, you will not be able to move back to the Curve Black Legacy Services. If you decide to Downgrade to Curve Blue Services from Curve Black Services, you will not have the option to move back to Curve Black Legacy Services.)

www.curve.app/en-gb/terms/

Man har också infört Curve Cash. Inte så många företag som lockar men valde ett par i Spanien. Fanns ingen info om detta men tyckte mig sen se något om att detta skulle uppgradera en till Subscription (månadsavgift), detta hittar jag ingenstans nu :(

För övrigt funkar det perfekt med Curve + Travel Wallet (om det inte varit för alla ändringar och konstiga villkor man kommer med).
 

Joje_66

Medlem
Mejlsvar från Curve säger återigen tvärtom.
Förstår inte vad de menar med "pay to stay on Curve Black" samtidigt som "You'll stay on Curve Black Legacy unless you choose otherwise" men vi får väl se vad som dyker upp...

"Thanks for getting in touch.

We'll be sending out communications about how to make your final decision and what to do in the app if you want to pay to stay on Curve Black in the coming weeks. You'll stay on Curve Black Legacy unless you choose otherwise.

Have a great day and please let us know if there's anything else you'd like our help with.
 

Berglund

Medlem
Mejlsvar från Curve säger återigen tvärtom.
Förstår inte vad de menar med "pay to stay on Curve Black" samtidigt som "You'll stay on Curve Black Legacy unless you choose otherwise" men vi får väl se vad som dyker upp...

"Thanks for getting in touch.

We'll be sending out communications about how to make your final decision and what to do in the app if you want to pay to stay on Curve Black in the coming weeks. You'll stay on Curve Black Legacy unless you choose otherwise.

Have a great day and please let us know if there's anything else you'd like our help with.
???
Jag förstår inte vad som är oklart av ovan? Det är ju glasklart.

Det står att om du vill
”pay to stay on Curve Black”
betala för att ha kvar de förmåner som de låtit alla - både - Curve Black OCH Black Legacy ha tillgång till, då får man chansen att göra det under de närmaste veckorna.

Om man inte gör något, då behåller man Curve Black Legacy med de löften och funktionalitet som fanns då man signade upp sig.
 

Joje_66

Medlem
???
Jag förstår inte vad som är oklart av ovan? Det är ju glasklart.

Det står att om du vill
”pay to stay on Curve Black”
betala för att ha kvar de förmåner som de låtit alla - både - Curve Black OCH Black Legacy ha tillgång till, då får man chansen att göra det under de närmaste veckorna.

Om man inte gör något, då behåller man Curve Black Legacy med de löften och funktionalitet som fanns då man signade upp sig.

Det oklara är såklart att man behåller två olika kort Subscriptions och Legacy.
Samtidigt går det mot villkoren där det står att man ska kontakta kundservice om man vill behålla Legacy.
De menar alltså om man provat Subscriptions (gratis) och vill tillbaka till Legacy så ska man inte göra något enl mejl men kontakta kundservice enligt villkoren :)

Som sagt, man får se vad som kommer för besked nästa gång......
 

M.K

Medlem
Finns det någon som vill börja betala för 10 euro i månaden för cashback 1% på tre köpställen? Enda egentliga skillnaden. Vi kan vara riktigt nöjda alla vi på B.C som hoppade på Legacy innan subscription. :)
 

Joje_66

Medlem
Finns det någon som vill börja betala för 10 euro i månaden för cashback 1% på tre köpställen? Enda egentliga skillnaden. Vi kan vara riktigt nöjda alla vi på B.C som hoppade på Legacy innan subscription. :)

Exakt, därför vill man absolut inte "råka" hamna på Subscription, kanske behöva säga upp kortet och gå till Blue :(
 

M.K

Medlem
ja Blue hade varit katastrof med växlingsavgift efter typ en dag varje månad. Då hade jag betalat för Black, men slipper som sagt det nu.
 

M.K

Medlem
Fick ett mail att jag har vanliga Black gratis för evigt? Alltså inte Legacy. Jag kunde också välja 1% cashback på tre köpställen igen. Jag valde bl a Uber som jag använder frekvent i olika länder. Tre procent automatisk rabatt är trevligt utan valutapåslaget.

Lite kul också att cashbacken plingar till i klockan varje gång efter avslutad färd. Aktiverades direkt. :)
 
Last edited:
Toppen